بازدید بیش ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان

حسن پور، از بازدید بیش ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.

«عطا حسن پور»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهارداشت: از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون و 305 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان دیدن کرده اند که قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد با آمار 185 هزار و 479 نفر بیشترین بازدیدکننده‌ها را داشته است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: ‌از ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریورماه امسال در مجموع بیش از 624 هزار نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های لرستان بازدید داشته که بیشترین بازدید مربوط به شهر خرم آباد و قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافللاک بوده است.

 

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از یک میلیون و 235 هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی لرستان بازدید داشته اند، گفت: یشترین آمار بازدید در جاذبه‌های طبیعی نیز از آبشار بیشه خرم آباد بوده است.

 

حسن‌پور تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال 177 هزار نفر از اماکن مذهبی، 263 هزار و 700 نفر از جاذبه‌های دست‌ساز و  3 هزار و 640 نفر از مناطق تفریحی لرستان بازدید کرده اند.

 

وی به وجود بیش از60 آبشار دائمی و فصلی، اماکن تاریخی، چشمه ها و سراب‌ها، پل‌های تاریخی، غارها و تالاب ها در کنار آب و هوای چهار فصل لرستان اشاره کرد و بیان داشت: تلاش می کنیم به منظور رفاه گردشگران زیرساخت‌های لازم را در کنار جاذبه‌های استان فراهم کنیم تا شاهد ماندگاری بیشتر مسافر در این دیار زیبا و خوش آب و هوا باشیم.

 

کد خبر 1228898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha