ادارات محیط زیست کشور به تجهیزات حفاظتی انفرادی مجهز می‌شوند

سلاجقه گفت: تمامی محیط زیست استان‌های کشور به تجهیزات انفرادی حفاظتی انفرادی همانند البسه، منابع آب قابل حمل، اطفاء حریق با هزینه کرد ۲۱ میلیارد تومان تجهیز می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی سلاجقه امروز (12 آبان) در حاشیه بازدید از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران هدف از سفر به استان خراسان جنوبی را ابلاغ سلام ریاست جمهوری، عرض خدا قوت و بازدید از محیط زیست استان عنوان و اظهار کرد: در این بازدید ضمن کسب داده های میدانی، نسبت به عملکرد اداره کل استان شاخص های مناسب تری را کسب خواهیم کرد.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی، گفت: خراسان جنوبی از استان هایی است که در شرایط خشک و نیمه خشک و از استان های غبار خیز کشور و پر مخاطره کشور است.

 

سلاجقه به وجود مخاطرات طبیعی همانند گرد و غبار، بارش‌های با شدت بالا و سیل آسای استان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی، شرایط متفاوت تری نسبت به سایر نقاط کشور دارد و مناطق حفاظت شده استان گنجینه های طبیعی است که باید حفظ شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان، همین گونه‌هایی که حفظ شده نیز بسیار ارزشمند است از طرفی برای مدیریت بهتر، باید پایش‌ها و نظارت‌ها افزایش یابد و سکونتگاه‌های حیات وحش باید تجهیزات خاصی پایش شود.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کر: نیروی انسانی محیط زیست کشور حداقلی است و آنچه که امروز یافتم وضعیت محیط بانان مناسب نیست لذا باید از سیستم های پایشی و پهبادها برای نظارت بیشتر استفاده کنیم لذا برای جبران کمبود نیرو از تجهیزات الکترونیکی، پهپادها و ظرفیت دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم.

 

سلاجقه گفت: کل محیط زیست استان های کشور به تجهیزات انفرادی حفاظتی انفرادی همانند البسه، منابع آب قابل حمل، اطفاء حریق با هزینه کرد 21 میلیارد تومان  تجهیز می شوند.

 

وی با بیان اینکه سعی می شود در روز های آینده وضعیت استان مناسب تر باشد، افزود: چراکه گونه های طبیعی ارزشمندی در خراسان جنوبی داریم و سعی می کنیم تا پایش تالاب ها و صنایع هم دنبال شود.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: استان خراسان جنوبی از لحاظ یوز آسیایی در وضعیت مناسبی نیست، استان خاستگاه یوز آسیایی است که باید تقویت شود سعی می شود آنچه تکثیر در اسارت است در استان های مختلف را گسترش دهیم. برای تمامی گونه‌های کشور که در فهرست قرمز قرار دارند، یک طرح جامع تهیه شده و پایش می‌شوند.

 

سلاجقه عنوان کرد: در تلاشیم که سال آینده تمامی مناطق تحت مدیریت ما به وسیله پرنده‌ها پایش بر خط شوند تا هم متخلفان و معارضین را شناسایی کنیم و در سرشماری هم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در ستاد ملی مقابله با گرد و غبار، برنامه‌های جامع به‌صورت ملی و بین‌المللی دیده شده است گفت: در بعد ملی متولی اصلی سازمان منابع طبیعی است که علاوه بر وظایف ذاتی، سالی باید ۳۰۰ هزار هکتار کارهای بیابان‌زدایی انجام دهد برای این منظور برنامه ۱۰ ساله در کشور تدوین و مصوب شده اما اعتبار نیاز دارد که قرار بود در قبال تکلیف انجام شده به سازمان منابع طبیعی پرداخت شود و هنوز محقق نشده است.

 

سلاجقه با بیان اینکه ما درخواست کردیم که اعتباری برای این منظور در بودجه سال ۱۴۰۲ گذاشته ‌شود و اعتباری که الان در نظر گرفته شده، مناسب است، گفت: اعتبار مناسبی برای این استان در نظر گرفته شده که باید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کارها را انجام دهد و حفاظت محیط زیست هم نظارت لازم و مطلوب را داشته باشد.

 

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین برای ورود حیات وحش به مزارع کشاورزان، خسارت‌های وارده و حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست، این مشکل با بیمه حدود ۱۵ میلیارد تومان از طریق صندوق محیط زیست کشور مرتفع شد و خسارت وارده جبران خواهد شد، پس کشاورزان نگرانی نداشته باشند.

 

وی با اشاره به موضوع ادغام محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: این موضوع در سطح کشور نیازمند گفتمان ملی است و کارشناسان هر دو مجموعه با بحث‌های فنی در کنفرانس‌ها و نشست‌ها باید همراه باشند از طرفی این دو نهاد از نظر اجرای وظایف خیلی به هم نزدیک هستند.

 

 

 

کد خبر 1228909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha