خبرنگاران، افسران و فرماندهان میدان جنگ رسانه ای هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان، اصحاب رسانه را افسران و فرماندهان میدان امروز عنوان داشت و افزود: نباید در این عرصه، جا را برای دیگران خالی بگذاریم، اگر خبری تحریف شده منتشر شود دیگر تثبیت خبر حقیقی در اذهان کار مشکلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت‌الاسلام اکبرپور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان صبح امروز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه در نشست بصیرتی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حوادث اخیر کشور دستان آمریکا مشهود است اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ در واقع انقلاب ثانویه بود و به تعبیر امام راحل از انقلاب اولیه مهم تر بود.

اکبرپور در ادامه با بیان اینکه در هر کاری، شرع، قانون و اخلاق برای ما چاچوب های مشخص می کند بیان داشت: هر حرفه، هنر و تخصصی اخلاقی دارد؛ کار رسانه ای هم مخصوصا در شرایط کنونی جامعه باید با اخلاق این حرفه همراه باشد و در واقع جایگاه اخلاق رسانه ای، امروز مهم تر از هر زمانی است.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین از سوی رهبر معظم، واجب قطعی فوری عنوان شده است گفت: رسانه ها، پرچم دار جهاد تبیین هستند، تببین دستاوردهای نظام باید به صورت مقایسه ای تبیین شود تا بدانیم ما کجا بودیم، کجا هستیم، چه نداشتیم و چه بدست آورده ایم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان افزود: در جریان حوادث اخیر، ۳۷ درصد آشوب گران زیر ۲۰ سال هستند و این نشان می دهد که ما در عرصه جهاد تبیین، خوب عمل نکردیم.

وی یکی از بایدهای اصحاب رسانه را بحث جهاد تبیین عنوان کرده و ادامه داد: یکی دیگر از این بایدها، قضاوت منصفانه است؛ در محصول ما افراط و تفریط نباید باشد. و باید دیگر داشتن بصیرت است.
 

اکبرپور بیان داشت: ما نباید نگران اعتراض باشیم اما اگر می بینیم این اعتراضات دارد مرکبی برای دشمنان می شود، باید جلوی این سو استفاده را بگیریم، باید تبیین شود تا در این دنیای بی مرز خبری و رسانه ای، جایگاهی داشته باشیم.


وی با بیان اینکه ما از ظرفیت رسانه، حداکثر استفاده را نکرده ایم، تاکید کرد: به روز بودن، سرعت، دقت و پختگی در کار رسانه مهم است اگر سرعت نداشته باشیم معاندان به نحو دلخواه خود انعکاس می دهند.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان، اصحاب رسانه را افسران و فرماندهان میدان امروز عنوان داشت و افزود: نباید در این عرصه، جا را برای دیگران خالی بگذاریم، اگر خبری تحریف شده منتشر شود دیگر تثبیت خبر حقیقی در اذهان کار مشکلی است.


وی همچنین به نبایدهای کار رسانه ای اشاره کرده و گفت: نباید تحریف کنیم و نباید بگذاریم تحریف بشود، باید در موضع آفندی قرار داشته باشیم و همواره پادزهر داشته باشیم.


اکبرپور یادآور شد: نقد کار رسانه است اما اجازه تخریب، توهین و تحقیر نداریم چرا که این ها زیبنده ی یک رسانه انقلابی نخواهد بود.

کد خبر 1228911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha