رشد تسهیلات داخلی پارک از ۳۰۰ میلیون به ۴ میلیارد تومان/ مسائل بانکی، بزرگترین چالش دانش‌بنیان‌ها در استان است

غفاری گفت: سهم تسهیلات پارک علم و فناوری استان از ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ به ۴ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و هدفگذاری امسال جذب ۷ میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «مهدی غفاری» امروز (پنجشنبه ۱۲ آبان) در نشست بررسی مشکلات و مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور این استان که با حضور معاون سیاسی قضایی سازمان بازرسی کل کشور در کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در استان گلستان زیست بوم فعالی در حال شکل‌گیری است و یکی از اقدامات انجام شده توسعه فضای فیزیکی در دو سه سال اخیر بوده است. به نحوی که فضای در اختیار پارک علم و فناوری استان از 2 هزار مترمربع در سال 1398 اکنون به بیش از 15 هزار مترمربع رسیده و یکی از اتفاقات خوب نیز ایجاد کارخانه نوآوری گرگان بوده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: سهم تسهیلات پارک نیز از 300 میلیون تومان سال 1399 به 4 میلیارد تومان در سال گذشته رسید و هدفگذاری امسال ما نیز سهم 7 میلیارد تومانی است.

 

وی افزود: علاوه براین از سایر منابع از جمله تبصره 18 که از سال گذشته برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها اختصاص یافته است نیز استفاده می‌کنیم. با حمایت اداره کل بازرسی استان خوشبختانه 160 درصد تحقق دریافت تسهیلات از منابع تبصره 18 داریم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

 

غفاری گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، مربوط به مسائل بانکی است به نحوی که ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات هیچ تفاوتی بین یک شرکت دانش‌بنیان با غیردانش‌بنیان قائل نیستند و لازم است این رویه اصلاح شود.

 

کد خبر 1228918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha