خصومت آمریکا با ایران از کودتای ۲۸مرداد کلید خورد|بصیرت افزایی لازمه تداوم مسیر انقلاب اسلامی

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی و دشمن شناسی برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: روزگاری مساجد خاستگاه انقلاب اسلامی بوده اند امروز نیز تداوم مسیر انقلاب نیازمند بصیرت افزایی مسجدی هاست.

خبرگزاری شبستان از استان مازندارن، فردا روز بزرگی برای ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مازندرانی ها است، آری فردا یکبار دیگر مردم این استان دوشادوش ملت ایران با مشت های گره کرده و حضور در صفوف به هم فشرده راهپیمایی ۱۳آبان، شعار استکبار ستیزی سر می دهند و بار دیگر به خیابان ها می آیند تا بگویند علیه همه بدخواهان این کشور و انقلابی که برایش خون و جوان داده اند، ایستاده اند.

 

از این رو تلاش شده برای موج آفرینی و بیان اهمیت حضور در راهپیمایی ۱۳و اعلام انزجار از سران استکبار به طور خاص آمریکا،‌انگلیس و اسرائیل با گفتگو بااساتید دانشگاهی و حوزوی، مدیران و مسئولان استانی و... زمینه ساز حضور اقشار مختلف جامعه علی الخصوص دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳آبان باشیم.

 

 در ادامه به جهت همزمانی تهیه این گفتگو با هفته فرهنگی مازندران و بزرگداشت روز مازندران به مناسبت تشکیل اولین حکومت علویان با اغتشاشات اخیر کشور که برمحور دین گریزی برخی از عوامل فریب خورده می چرخد، با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری به گفتگو نشسته ایم و متن کامل این گفتگو را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

 

با اشاره به فتنه انگیزی های عمال آمریکا طی هفته های اخیر که نقطه اوج آن را در جنایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) شاهد بودیم، لطفا نظرتان را در مورد اهمیت برگزاری مراسم ضد استکباری در ۱۳ آبان را بفرمایید.

دشمن اصلی و ریشه ای ما آمریکا،‌انگلیس و اسرائیل سران استکبار هستند نوچه های آنهادر کشورهای مختلف دنیا جنایت می کنند در کشور ما هم آشوب می کنند که بی پاسخ نخواهد ماند. مواجه چالش ما با آمریکا و آمریکا با فقط به آبان سال۵۸برنمی گرددد.چالش ما با آمریکا اینطوری نیست که از هجوم به لانه جاسوسی در سال ۵۸ آغاز شده باشد چالش ما باآمریکا  از ۲۸ مرداد ۳۲ که انگلیس طرح کودتای براندازی دولت مردمی مصدق را ریخت و آمریکا هم حمایت کرد دولت مصدق سرنگون شد و دوباره نوکرهایشان را روی کارآوردند، آغاز شده است.

امروز نیز با گذشت بیش از ۴۰سال همچنان این دشمنی ها ادامه دارد و چند سالی است با توجه به فشارهایی که در حوزه اقتصاد و مشکلات معیشتی بوجود آمده و زندگی مردم را تحت شعاع قرار داده است هر اتفاق بزرگ و کوچکی در کشور با توجه به گستردگی فضای مجازی و اقبال بیش از اندازه اقشار مختلف به شبکه های اجتماعی که توسط کشورهایی که عمدتا برای ملت ایران خوب نمی خواهند مدیریت می شود، اسم رمز آشوب‌ها در کشور می شود.

 

از آنجایی که مقابله با آمریکا و مبارزه دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک وظیفه است و پیشرفت و اقتدار ایران در واقع مقابله با دشمن و خاری بر چشم بدخواهان است از این روز همه اقشار جامعه باید با حضور حداکثری خود در راهپیمایی ۱۳آبان بار دیگر فریاد مرگ برآمریکا سردهند .

مردم باید دشمن اصلی خود را بشناسند و جهت گیری از سمت دشمن اصلی را نیز مورد توجه داشته باشند و روز ۱۳آبان با حضور پرشور و شعور در راهپیمایی به معرفی چهره خبیث دشمن بپردازند.

 


به نظر شما مساجد، هیات مذهبی، دستگاه‌ها و تشکل‌های دینی و انقلابی چه نقشی در تهیج و تشویق جامعه برای حضور حداکثری در صفوف راهپیمایی 13آبان برای اعلام انزجار و تنفر از استکبار جهانی می توانند ایفا کنند.

با توجه به نوع فعالیت مساجد، هیات مذهبی،‌تشکل ها دینی و ... که عمدتا با همراهی مردم وبرای مردم است از این رو می طلبد این اماکن مذهبی در جامعه مخاطب خود بصیرت افازیی را مورد توجه داشته باشند. دشمن شناسی درستی برای مردم داشته باشند این مراکز نباید صرف عبادت و سیسنه زنی باشند؛ انقلاب اسلامی  از مساجد شروع شد و به پیروزی رسید برای تداوم این انقلاب نیز مساجد باید بصیرت افزا باشند.

 

 

به نظر شما با توجه به حوادث اخیر و فتنه افکنی عوامل استکبار در جامعه دانش آموزی و با یادآوری اینکه 13آبان امسال روز جمعه می باشد چه پیش زمینه هایی نیاز است تا شاهد حضور چشمگیر دانش آموزان در راهپیمایی استکبار ستیز 13آبان باشیم.

خانواده ها باید فرزندان خود را تشویق به حضور کنند باید اقناع افکار عمومی به ویژه جوانان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. آموزش و پرورش و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید همدل و همراه باشند و دانش آموزان را برای حضور در مراسم استکبار ستیزی دعوت کنند.

جامعه دانش آموزی آگاه هستند با فرهنگ هستند و یقینا خودشان به عنوان یک قشر فرهیخته برای اعلام انزجاز از استکبار و خنثی شدن توطئه های عوامل استکبار در راهپیمایی ۱۳آبان حضور خواهند یافت.حماسه ای زرین در این برهه حساس از تاریخ که معاندان و دشمنان داخلی و بیگانه، چشم طمع به این آب و خاک بسته اند، خلق  خواهند کرد.

کد خبر 1228928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha