کتاب «رسول گمنامی» رونمایی شد

کتاب «رسول گمنامی» با قلم لیلی سلیمی توسط انتشارات «آداش» وارد بازار کتاب شد و این‌ کتاب با سخنرانی احمد قیومی و حضور خانواده شهید و جمعی از علاقمندان در فرهنگسرای «اشراق» رونمایی ‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، کتاب «رسول گمنامی» با قلم لیلی سلیمی توسط انتشارات «آداش» وارد بازار کتاب شد و این‌ کتاب با سخنرانی احمد قیومی و حضور خانواده شهید و جمعی از علاقمندان در فرهنگسرای «اشراق»،امروز پنج شنبه (12 آبان) با مشارکت با بنیاد حفظ آثار شهید سردار سرلشکر حاج رسول استوار محمود آبادی و با هدف ترویج و گسترس فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و در راستای حمایت از نویسندگان رونمایی ‌شد.

این کتاب، اثری درباره زندگی سردار شهید حاج رسول استوار محمود آبادی، سنگرداری ولایت‌ مدار از خطه‌ شهیدپرور فارس است که از شاگردان راستین مکتب شهید محراب، آیت‌ الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز بود.

حاج رسول استوار محمود آبادی با پیروزی انقلاب اسلامی و صدور حکم جهاد توسط امام راحل، عازم جبهه ‌های حق علیه باطل شد و فرماندهی گردان لشکر «19 فجر» و مسئولیت اطلاعات و عملیات و فرماندهی تیپ مستقل «35 امام حسن مجتبی (ع)» را بر عهده داشت در سال‌ های حضور مستمر در جبهه بارها مورد جراحت‌ های مختلف جسمی و مصدومیت‌ های شیمیایی قرار گرفت و با نبوغ خاص اطلاعاتی و عملیاتی خود، پس از دوران دفاع مقدس معمار و مبدع طرح‌ های مختلف انقلابی و نظامی شد.

وی در سال‌ های ابتدایی پس از جنگ مسئولیت آموزش واطلاعات نیروی زمینی سپاه را بر عهده گرفت و سپس به تاسیس و فرماندهی قرارگاه‌ «صابرین» در حوالی پایتخت پرداخت و فرماندهی قرارگاه «مدینه منوره» در جنوب و قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» در شمال‌ غرب کشور از فعالیت ‌های  این شهید بود.

وی  مسئولیت پیاده ‌سازی الگوی طرح تحول سند چشم انداز نظام آموزشی سپاه را در کشور و حتی فراسوی مرزها بر عهده گرفت و اقدامات قابل ‌توجهی در این عرصه انجام داد و در برابر گروه ‌های تکفیری و داعش در سوریه، دوشادوش هم‌ سنگر و هم‌ رزم  سردار شهید حاج ‌قاسم سلیمانی هم بود و در آخرین ماموریت خود در کشور عراق به کرونا مبتلا شد و در 16 آذر سال ١٣٩٩ پس از آخرین نبرد خود با عوارض شدید ناشی از مجروحیت شیمیایی به شهادت نائل شد.

خاطر نشان می شود، مراسم رونمایی از کتاب «رسول گمنامی» با  سخنرانی احمد قیومی، رئیس یونسکو در ایران، لیلی سلیمی، نویسنده کتاب و  شعرخوانی محمد مهدی  آقاسی، شاعر آئینی برگزار شد.

کد خبر 1228937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha