ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی محله و منطقه با محوریت مسجد و پایگاه بسیج

زباندان با اشاره به اهم اقدامات پایگاه شهید صیاد شیرازی یزد گفت: هدف اصلی ما جذب و به کارگیری جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت های محله ای و مسجدی در جهت ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی است.

علی زباندان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید صیاد شیرازی یزد در حاشیه برگزاری نمایشگاه اسوه بسیج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، با اشاره به حضور در نمایشگاه اسوه یزد گفت: این نمایشگاه به عنوان یکی از ظرفیت هایی است که در جهت معرفی پایگاه های بسیج در استان برگزار می شود.

 

وی افزود: امسال نیز پایگاه بسیج شهید عاصی زاده در این نمایشگاه حضور دارد و دستاوردهای خود در مدت یک سال گذشته را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

 

زباندان با اشاره به فعالیت های پایگاه خود گفت: فعالیت های کانون در بخش های فرهنگی هنری، ورزشی، اقتصاد مقاومتی، علمی و پژوهشی، اجتماعی و خدمت رسانی است.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید صیاد شیرازی یزد ادامه داد:  در بخش فعالیت های فرهنگی و هنری سعی کرده ایم با مشارکت مردم محل و منطقه فعالیت های خود را اجرا کنیم که شامل اجرای تزئینات مناسبتی پایگاه و محله، اجرای طرح هایی مانند طراوت در شهرک رزمندگان، ارتباط به کارگیری و اداره کانون های مساجد توسط واحد فرهنگی پایگاه، کمک و تشکیل موکب های صلواتی، ارتباط با مراکز فرهنگی و هنری و اجرای طرح روشنگری در مجتمع های مسکونی است و در بخش ابتکاری نیز طرح جشنواره فرهنگی و هنری جهاد تبیین، طرح تریبون تبیین و طرح یادواره روایت یک اتحاد در محله انجام شده است.

 

زباندان گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری سعی کردیم از ظرفیت های استانی نیز استفاده کنیم که در این راستا دو گروه جهادی خدام الرقیه (س) و رهروان شهید سلیمانی را تشکیل دادیم و اقداماتی نظیر اعزام نیروی انسانی و ساخت منازل برای زلزله زدگان سر پل ذهاب، ضد عفونی کردن معابر  شهرک رزمندگان در دوران کرونا، پخش بسته های معیشتی بین نیازمندان محله شهرک رزمندگان، پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان محل، تهیه و توزیع لوازم التحریر برای دانش آموزان را انجام دادیم.

 

وی افزود: در زمینه علمی پژوهشی نیز تاکید ما استفاده از ظرفیت های مردمی و همچنین شناسایی اساتید و کارشناسان علمی محل بود که به این منظور نیز شورای هم اندیشی علمی و پژوهشی را تشکیل دادیم و با شناسایی معلمان و دانش اموزان و ارتباط گیری با مراکز علمی استان سعی کردیم با برگزاری کلاش های آموزشی و دوره های آموزشی در جهت تقویت بنیه علمی این ظرفیت ها گام برداریم.

 

فرمانده پایگاه بسیج شهید صیاد شیرازی یزد بیان کرد: ما سعی کردیم از تک بعدی بودن پایگاه فراتر رفته و در ابعاد مختلف این پیشرفت را داشته باشیم و ظرفیت های مختلف کانون را به ظهور برسانیم.

 

زباندان گفت: در زمینه ورزشی نیز کانون توانسته اقدامات مناسبی داشته باشد که به صورت تخصصی و عمومی نیز این اهداف را دنبال کردیم که برگزاری کلاس های کاراته و دفاع شخصی در دو گروه آقایان و بانوان و همچنین برگزاری همایش های خانوادگی، دوچرخه سواری، فوتبال دستی، بدمینتون، والیبال ساحلی و پینگ پنگ و شطرنج از جمله این اقدامات بود.

 

وی بیان کرد: ما با این اقدامات بررسی هایی داشتیم تا ببینیم اقدامات پایگاه تا چه میزانی در محله و مساجد محل تاثیرگذار بوده است که نتیجه آن افزایش اعتماد به نفس در جوانان و نوجوانان با تشکیل شورای 114 نفری، ارتقای سطح سلامت در محله، افزایش روحیه نشاط و شادابی در محل، افزایش روحیه مسجد محوری و ایجاد گروه های مقاومت در مساجد، بسیج مردمی و ارتقای سطح امنیت محله، افزایش روحیه جهادی در محله بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به عناوین کسب شده در دوره های مختلف کشوری و استانی گفت: ما به واسطه این اقدامات توانستیم در جشنواره ملی مالک اشتر بسیج را کسب کنیم و در زمینه های مختلف نیز در استان رتبه های برتر را به خود اختصاص دهیم.

کد خبر 1228950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha