هدف ما تحقق محله اسلامی با استفاده از ظرفیت های استانی و منطقه ای و محله ای است

منصورکوهی با اشاره به اقدامات پایگاه بسیج مهدیه گفت: هدف ما تحقق محله اسلامی با استفاده از ظرفیت های استانی و منطقه ای و محله ای است.

مریم منصور کوهی فرمانده پایگاه بسیج مهدیه یزد در حاشیه برگزاری نمایشگاه اسوه بسیج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، با اشاره به حضور در نمایشگاه اسوه یزد گفت: این نمایشگاه در راستای ارائه دستاوردهای پایگاه  و رده های بسیج است که می تواند این پایگاه های الگو را به جامعه معرفی کند.

 

وی افزود: در منطقه ما جمعیتی بالغ بر 5 هزار و 300 نفر وجود دارد که تعداد کل بسیجیان ما در منطقه 457 نفر است که 228 نفر از آنها فعال هستند و تاکنون نیز توانسته ایم با استفاده از این ظرفیت اقدامات بسیار خوبی را در منطقه و محل برگزار کنیم.

 

منصور کوهی بیان کرد: این پایگاه در منطقه تاریخی مهدی آباد مسجد مهدیه یزد فعالیت می کند و هدف ما نیز در راستای تحقق محله اسلامی بوده است و در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی را انجام داده ایم.

 

وی ادامه داد: با استفاده از این هدف سعی کرده ایم با شناسایی تهدیدها و آسیب ها در مسیر تحقق هدف خود گام برداریم که آسیب های منطقه شامل بافت فرسوده، عدم وجود زیرساخت های فرهنگی و ورزشی، افزایش آمار طلاق ناشی از وضعیت اجتماعی و بیکاری و همچنین پایین بودن سطح سواد رسانه ای عموم مردم حله بوده است و تهدیدها نیز شامل حضور اتباع بیگانه، وجود فروشندگان مواد مخدر، تغییر در وضعیت فرهنگی و اجتماعی مردم محل بوده است.

 

فرمانده پایگاه بسیج مهدیه یزد ادامه داد: در راستای کاهش این آسیب ها و مشکلات اقدامات متعددی انجام داده ایم که شامل برگزاری کلاس های مشاوره خانواده؛ مشاوره حقوقی، تقویت صندوق های قرض الحسنه پایگاه محله، راه اندازی کارگاه های کوچک خانگی جهت دستگیری از افراد بی بضائت، بیکار و کمک به افزایش درآمد خانواده ها و برگزاری کارگاه های مشاوره سواد رسانه ای برای نوجوانان و جوانان بوده است.

 

منصور کوهی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما نیز در جهت گسترش عدالت اجتماعی بوده است که با هدف محرویت زدایی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است شامل تشکیل گروه جهادی مهدیه است و در این راستا نیز در پنج گام نیز طرح شهید سلیمانی را در منطقه اجرا کردیم.

 

وی افزود: دوخت ماسک، اهدای سیسمونی، تهیه جهیزیه، توزیع بسته های معیشتی، قربانی کردن گوسفند، تهیه و توزیع لوازم التحریر، اهدای بسته های خوراکی و حضور در رزمایش جهادگران فاطمی را نیز داشتیم.

 

فرمانده پایگاه بسیج مهدیه یزد بیان کرد: اقدامات دیگر ما نیز در زمینه کارگروه علمی و پژوهشی بوده است که تشکیل هسته های علمی، مسابقات کتابخوانی، بازدیدهای علمی نوجوانان و کلاس های فن بیان و آموزشی و طب سنتی نیز دنبال کردیم.

 

وی گفت: هدف ما تحقق محله اسلامی با استفاده از ظرفیت های استانی و منطقه ای و محله ای است و سعی کرده ایم در این راستا با مشارکت های مردمی به این هدف برسیم.

کد خبر 1228958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha