۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به کردستان اختصاص یافت

ازهاری گفت: براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۲.۹ درصد تسهیلات اشتغالزایی کشور به استان کردستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ارسلان ازهاری پنج‌شنبه (۱۲ ابان ماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار کرد: براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور ۱۰۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از ایجاد فرصت‌های شغلی در قالب طرح‌های کسب و کار و خوداشتغالی تخصیص یافته که سهم کردستان از این رقم یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۲.۹ درصد است.

 

 

رئیس سازمان  مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: ادارات متقاضی تا ۱۵ دی سال جاری فرصت دارند نسبت به جذب اعتبارات مورد نیاز خود اقدام کنند و چنانچه دستگاهی نتوانست متقاضی معرفی کند باید بر اساس عملکرد شهرستان‌ها ادارات برای جذب این اعتبارات معرفی شوند.

 

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید برنامه‌های خود را در این بازه زمانی ارائه و از تسهیلات استفاده کنند، اعلام کرد: رویکرد کلان بودجه امسال در راستای اصلاح سیاست‌ها و مانع‌زدایی تولید  است و صنایع اولویت‌دار و پیشران توسعه و نیز استفاده موثر از سیاست تعرفه‌ای جهت تکمیل و توسعه زنجیره تولید، شناسایی و رفع گلوگاه‌های زیرساختی و نهادی در زنجیره صنایع و ارتقای بهره‌وری در اولویت ویژه قرار دارد.

 

 

ازهاری همچنین به ابلاغ بخشنامه رویکرد و سیاست‌های کلان بودجه ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: این بخشنامه ایجاد ثبات اقتصادی، عدالت محوری، کارآمدسازی، نظام حکمرانی و اصلاح ساختار بودجه‌ای، اجرای طرح‌های پیشران و مهم توسعه‌ای، اجرای سیاست‌های بازار کار را مورد تاکید قرار داده است.

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در ابتدای جلسه به ۳۹۷ پیشنهاد کارگروه امور زیربنایی استان پرداخت و گفت: این طرح‌ها مربوط به حوزه‌های کشاورزی، دام و طیور، گردشگری، صنعت معدن، حمل و نقل و انبار و شهرسازی است.

 

 

براساس کمیته‌ای که برای بررسی این پیشنهادات تشکیل شده بود ۲۷ طرح در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی مطرح شدند که مقرر شد حدود ۲۲ طرح از این طرح‌ها برای بررسی بیشتر تا یکماه آینده تعیین تکلیف شوند.

 

 

همچنین در این جلسه در مجموع ۳۴۰ طرح بررسی شده کارگروه زیربنایی در این جلسه با رای آرا مصوب شد.

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز با اشاره به سامانه رصد اشتغال کشور گفت: در سال جاری کردستان با ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر سهم اشتغال تاکنون ۳۰ هزار و ۸۷۱ شغل ثبت کرده که در این راستا ۹۲ درصد تعهد پیشرفت داشته و رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

 

 

پیشکاری اضافه کرد: ایلام در راستای ایجاد شغل رتبه اول و سیستان و بلوچستان رتبه سوم را دارا هستند.

کد خبر 1228963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha