موفقیت‌های کسب شده در کشور مرهون روحیه آزادگی مردم و هدایت‌های رهبری است

زارعی کوشا گفت: همه موفقیت‌های کسب شده در کشور مرهون روحیه آزادگی مردم و هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا پنج‌شنبه(۱۲ آبان ماه) در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان بعنوان یکی از رویدادهای مهم کشور و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اظهار کرد: کشور ما در جهان داعیه‌دار ایستادگی مقاومت و مبارزه با استکبار است و از رفتار طراحان و توطئه‌گران در جبهه استکبار که برای هر تحلیل‌گر مسجل می‌شود درماندگی در برابر جمهوری اسلامی در سطح منطقه و دنیا است.

 

 

استاندار کردستان با اشاره به رشادت سردار سلیمانی اعلام کرد: فرمانده‌ای که جزو محبوبترین چهره‌هاست و کار آزادسازی چند کشور را از یوغ داعش رقم زده و کره زمین را از لوث داعش پاک کرد به دستور رییس جمهور آمریکا ترور می‌شود که نشان از درماندگی استکبار است.

 

 

وی بیان کرد: امروز در دنیا متهم هستیم که کشور روسیه را در عملیات نظامی تجهیز می‌کنیم اما تمام موفقیت‌های کشور ما حاصل ایستادگی و روحیه آزادگی مردم و هدایت پیامبرگونه رهبر است که امروز از این نعمات برخورداریم.

 

 

زارعی‌کوشا یادآور شد: همواره تاکید کرده‌ام جهاد تبیین از مهمترین دستورات و تکالیف است که رهبری تعیین کردند و باید همه نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید روحیه انقلابی خود را ابراز کنند، گفت: مدیران باید علاوه بر حضور میدانی و اعلام موضع در مناسبت‌های مختلف باید با کارآمدی و خدمتگذاری و ایجاد رضایتمندی عمومی بسترهای عملیاتی شدن جهاد تبیین مدنظر رهبر اسلام را فراهم کنند.

 

 

استاندار کردستان خواستار حضور مدیران دستگاههای اجرایی و همه کارکنان ادارات و سازمان‌ها و مردم انقلابی در راهپیمایی ۱۳ آبان شد.

 

 

زارعی‌کوشا همچنین به دستور کار جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی در خصوص اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه کل کشور پرداخت و افزود: تسهیلات محل تبصره ۱۶ ظرفیت خوبی برای استان است که باید با دلسوزی به افرادی که نیازمندند در راستای ایجاد شغل و درآمد پرداخت شود.

 

 

وی اظهار کرد: دولت برای اشتغال‌آفرینی در کشور تسهیلاتی به ارزش ۱۰۲ هزار میلیارد تومان را اختصاص داده که سهم کردستان از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی رقمی بیش از یک‌هزار و ۸۰۰میلیارد تومان است و باید به موضوع ایجاد اشتغال جوانان اختصاص یاید.

 

 

استاندار کردستان تصریح کرد: هر شهرستانی نتواند سهم خود را از تسهیلات تبصره ۱۶ مصرف کند، این تسهیلات در اختیار دیگر دستگاه‌های و شهرستان‌های متقاضی قرار می‌گیرد.

 

 

زارعی کوشا گفت: با توجه به عملکرد بسیار مناسب ما در ایجاد اشتغال طی سال‌جاری و کسب رتبه دوم کشوری تاکنون، باید تمام تلاش خود را معطوف به جذب این تسهیلات و برنامه‌ریزی برای دریافت اعتبارات بیشتر از محل این تبصره قانونی کنیم.

 

 

استاندار کردستان همچنین خواستار پیگیری جدی‌تر مصوبات سفر رئیس جمهور و دریافت اعتبارات مصوب شده برای پروژه‌های کلان و بزرگ استان شد و گفت: در استان پروژه‌های بزرگی نظیر کریدور شمال به جنوب، راه آهن و حوزه آب وجود دارند که با استفاده از آن اعتبارات باید به نتیجه برسند.

 

 

وی یادآور شد: در بحث مسکن ملی خیلی از مشکلات در حوزه تامین زمین برطرف شده است و زمین به آنها تخصیص داده شد و در بهترین نقاط شهر از زمین‌های ملی زمین انتخاب شده و کار رو به جلو رفتن است اما باید اقدامات حوزه مسکن  منجر به خالی شدن روستاها از سکنه نشود و مهاحرت معکوس شکل گیرد.

کد خبر 1228965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha