۴ میلیون ایرانی به اصفهان سفر کرده اند

ایزدی گفت: چهار میلیون ایرانی در شش ماهه امسال به این استان سفر کرده اند و ۳۵۰ هزار نفر آنان در هتل و اقامتگاه های سنتی اسکان داشته اند.

«علیرضا ایزدی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به تغییرات صورت گرفته و حال و هوای جدید صنعت گردشگری این استان اظهارداشت: دو سال شرایط سخت کرونایی این صنعت تحت تاثیر زیادی قرار گرفته و فعالان این حوزه دچار خسارت شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: از نوروز امسال شاهد تحولات جدی در حوزه گردشگری بوده ایم و تاکنون چهار میلیون مسافر به ایرانی و 38هزار توریست خارجی به این استان سفر کرده اند.

 

وی ادامه داد: 350 هزار نفر از مسافران داخلی در هتل و اقامتگاه های سنتی اسکان داشته اند و مابقی از محیط های تفریحی و موقت برای استراحت اسکان بهره گرفته اند.

ایزدی با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در سودآوری، تصریح کرد: منافع زیادی از این صنعت به صاحبان کسب و کار در عرصه های مختلف به دور از آلودگی و مشکلات صنایع آلاینده می رسد.

 

وی با اشاره به ظرفیت فعال گردشگری، تاریخی، میراثی و صنایع دستی در استان اصفهان گفت: این حوزه باید بیشتر از گذشته تقویت و شهرستان ها هم نقشه راه خود را ترسیم کنند.

 

اجرای 300 پروژه سرمایه گذاری گردشگری در استان اصفهان

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاری در عرصه گردشگری رو به رشد است، تصریح کرد: از سال 92 تاکنون شاهد رشد سرمایه گذاری بوده ایم در حالی که تعداد تخت های اقامتگاهی از 10 هزار به 37 هزار مورد رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر 300 پروژه سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان اصفهان اجرا است که تعدادی از آن ها رو به تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود.

کد خبر 1228978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha