عرصه روایت گری را به دشمن سپرده و از «جهاد تبیین» غافل شده ایم

استاندار اصفهان گفت: : با واکاوی حوادث و اتفاقات اخیر متوجه می شویم که عرصه روایت گری در حوزه اهداف، برنامه ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را به دست دشمن سپردیم و جهاد تبیین را جدی نگرفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، سیدرضا مرتضوی پنج شنبه ۱۲ آبان ماه در جمع نخبگان شهرستان کاشان گفت: با واکاوی حوادث و اتفاقات اخیر متوجه می شویم که عرصه روایت گری در حوزه اهداف، برنامه ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را به دست دشمن سپردیم و جهاد تبیین را جدی نگرفتیم.


استاندار اصفهان افزود: جهاد تبیین را جدی نگرفته ایم که امروز مردم ما از پیشرفت های کشور غافل و بعضاً ناامید هستند. در سال های نه چندان دور حتی پزشک متخصص در کشور وجود نداشت اما امروز برای استفاده حداکثری از گردشگری سلامت برنامه ریزی می کنیم.

 

مرتضوی خاطرنشان کرد: دشمن پیشرفت های کشور ما را فتوشاپ می خواند اما امروز ما را به خاطر همین دستاوردهای فتوشاپی تحریم می کنند. در حوزه زیرساخت ها و خدمت رسانی باتوجه به وسعت سرزمینی جزو چند کشور برتر جهان هستیم، اما ایران را در رسانه هایشان کشوری ضعیف و ناتوان جلوه می دهند.

 

ارزش های ما امروز با روایت گری اشتباه مورد هدف قرار گرفته است 


استاندار اصفهان اظهار داشت: قدم های مستحکم ما برای ساخت ایران قوی و با اقتدار که با دم مسیحایی حضرت امام (ره) شروع شد و در دهه شصت با دفاع مقدس قوام یافت و باعث شد بر قله افتخار در حوزه های مختلف بایستیم اما ارزش های ما امروز با روایتگری اشتباه مورد هدف دشمن قرار گرفته است.

 

مرتضوی گفت: رسانه های غرب اگر آن گونه که ادعا می کند خیرخواه مردم ما هستند؛ ایران را همان گونه که هست به جهان معرفی کنند. ما در یک جنگ نرم قرار گرفته ایم که رسانه سلطه به هر نحوی که می خواهد روایتگری می کند. پاتک ما در این جنگ نرم روایتگری صحیح و منطقی است و این وظیفه همه ما از جمله جمع نخبگان و موثرین جامعه است.

 

استاندار اصفهان تصریح کرد: بایستی به اصولی که در دهه شصت با خانواده ها و جوانان در مناسبات مختلف داشتیم بازگردیم. نخبگان و موثرین جامعه باید پیرامون مسائل اطراف شان دغدغه داشته باشند. در گذشته نسل آگاه، پخته و باسواد جامعه برای نوجوانان و جوانان جامعه وقت می گذاشتند و افکارمان را با معارف اهل بیت(ع) گره می زدند اما امروز برخی از موثرین جامعه دغدغه نوجوانان و جوانان را ندارند.

 

رویکرد سفرهای شهرستانی پیگیری مشکلات و رفع آن هاست

 

مرتضوی ادامه داد: رویکرد ما برای حل مشکلات استان بویژه در سفرهای شهرستانی، پیگیری مشکلات و رفع آن ها با دست گشاده است. سفر کاشان را هم با همین رویکرد آغاز کرده ایم تا آنچه که در توان داریم به کارگیریم تا مشکلات مردم رفع یا کاهش یابد.

 

استاندار اصفهان بیان کرد: با گوش جان گلایه ها را می شنویم و درصدد رفع مشکلات هستیم اما توقع داریم در کنار گلایه ها تعالی رشد کشور نیز دیده شود تا ناامیدی بر جامعه قالب نشود. در شرایط فعلی دو وظیفه مهم داریم؛ نخست بزک غرب از خود را در ذهن جوانان مان پاک کنیم و تعالی رشد در ایران اسلامی را به همگان نشان دهیم.

 

مرتضوی افزود: بایستی نسبت به واقعیت های دنیای غرب در بخش های مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی، زنان، کارگری و … واقع بین باشیم. اگر به خوبی روایتگری نکنیم مردم گوهری که در دست دارند را نمی بینند و جوان ما از هویت های اخلاقی تهی می شود.

 

قرارگاه محرومیت زدایی پشتیبان مناسبی برای فعالیت های اجتماعی است

 

استاندار اصفهان در خصوص حمایت از فعالین اجتماعی و سمن ها که از دغدغه های نخبگان شهرستان کاشان بود، گفت: دو نفر از مشاورین استانداری را ملزم کرده ام تا برای تامین مکان مجموعه های اجتماعی و سمن ها با بررسی همه جوانب راهکار ارائه دهند چراکه رفع دغدغه این مجموعه ها در تامین مکان برای ما مهم است.

 

مرتضوی بیان داشت: در استان از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی برای پشتیبانی از فعالیت های اجتماعی بهره می بریم. تشکیل این قرارگاه همانگونه که در گذشته گفته ایم می تواند پشتیبان مناسبی برای فعالیت های اجتماعی در شهرستان کاشان باشد.

 

استاندار اصفهان در مورد بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز بیان کرد: در رابطه با بیمه هنرمندان صنایع دستی پیگیری های لازم در سفر ریاست جمهور به عمل آمد تا سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفته شود بدون شک اگر این سهمیه به استان اختصاص یابد با نگاه عدالت محور در سراسر استان تخصیص خواهد یافت.


سید رضا مرتضوی ادامه داد: در حوزه وام های صنایع دستی نیز در استان تدبیر شده تا در قالب وام های تبصره ۱۸ به نیاز هنرمندان پاسخ دهیم.

 

احداث موزه دفاع مقدس به تقویت ظرفیت های فرهنگی کمک می کند

 

استاندار اصفهان در خصوص باغ موزه دفاع مقدس کاشان گفت: برای راه اندازی این مجموعه در شهرستان کاشان و سایر شهرستان های مستعد تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست چرا که وجود این چنین مجموعه هایی به تقویت ظرفیت های فرهنگی و ریشه های هویتی جامعه کمک خواهد کرد.

 

مرتضوی در خصوص تکمیل زیرساخت های آموزشی در استان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال مدارس سنگی و تا سال ۱۴۰۲ تمامی مدارس کانکسی از استان جمع آوری خواهند شد و مدارس نیمه تمام نیز به مرحله تکمیل و بهره برداری خواهند رسید.

 

وی با تاکید بر ورود معلمان شایسته به آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان استان را دو برابر کردیم تا ورودی هایی که طبق سند آموزش و پرورش با نگاه های تعلیم و تربیت رشد یافته اند فرزندان این سرزمین را آموزش و پرورش دهند.

 

۱۳ آبان یکی از مؤلفه های با اهمیت کشور است

 

استاندار اصفهان ضمن دعوت از آحاد مردم جهت شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: این روز یکی از مولفه های با اهمیت کشور ماست که متاسفانه در سال های گذشته به آن به خوبی پرداخته نشده و حرکت عظیمی که در این روز اتفاق افتاده برای جوانان ما تبیین نشده است.

 

مرتضوی افزود: هوشیار باشیم که دشمن از همین خلل ها ورود می کند و ذهن نوجوان و جوان ما را از داشته ها و افتخارات مان پرت می کند لذا وظیفه داریم مانند سالهای گذشته و حتی پرشورتر از قبل در این مراسم حضور یابیم و ذهن جوانان مان را روشن کنیم.‌

کد خبر 1229031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha