شیعه در فتنه نشانه های ظهور را حس می کند

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: شیعه در فتنه نشانه های ظهور را حس می کند و با تکیه بر فرهنگ عاشورا و اعتقاد به مهدویت پیروز میدان فتنه های آخرالزمان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام ماشاءالله صدیقی در همایش اساتید بسیجی حوزه و دانشگاه منطقه کاشان و آران و بیدگل گفت: پیام عبور از فتنه رسیدن به ماء معین است و شیعه معتقد است که در سایه سار صبر و استقامت از چشمه معرفت و نصرت «ماء معین» بهره مند خواهد شد.

 

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: شیعه در فتنه نشانه های ظهور را حس می کند و با تکیه بر فرهنگ عاشورا و اعتقاد به مهدویت پیروز میدان فتنه های آخرالزمان خواهد بود.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به بیان امیرالمومنین (ع) که فرمود: "شُقُّوا اَمواجَ الفِتَن بِسُفنِ النَّجاه" گفت هر چند مصداق حقیقی کشتی نجات اهل بیت(ع) هستند اما صبر و استقامت در فتنه ها نیز مصداق کشتی نجات است.

 

وی افزود: تحقق معنای "عَرَّجُوا عَن طَریقِ المُنافِره" و ترک اختلاف و پراکندی در محقق شدن ید واحده است که تبیین " فَالزَمُوا السَّوادَ الاَعظم فان ید الله مع الجماعه " است؛ سواد اعظم به معنای کثرت جمعیت نیست بلکه به معنای همراهی با انسان کامل است که به منزله کل بشریت است.

 

این کارشناس مذهبی گفت: سنت خداوند این است که هر که صبر و استقامت ورزید پیروز میدان شد چنانکه قرآن ایوب پیامبر را پیروز میدان صبر والگوی مومنین معرفی می کند و از چشمه رحمت الهی بهره مند می سازد و به او می فرماید: "اُرکُض بِرجلِک هذا مُغتسل بارِد وَ شَراب" و شمول رحمت خود را برای مریم (س) چنین بیان می کند که بعد از تحمل مصائب به او فرمود: "وَ هُزّی الیکِ بِجذعِ النَّخله تُساقِط علیک رُطبا جَنیا" و پاداش صبوری اسماعیل و هاجر را جوشش چشمه زمزم قرار داد.

 

همایش اساتید بسیجی حوزه و دانشگاه منطقه کاشان و آران و بیدگل به مناسبت ۱۳ آبان در تالار غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

کد خبر 1229043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha