۱۳ آبان روز اعلام برائت و انزجار ملت ایران از استکبار جهانی

۱۳ آبان، روز اعلام برائت و انزجار ملت ایران از استکبار جهانی است و امروز مردم با حضور در راهپیمایی گسترده که در بیش از ۳۰ نقطه از خراسان شمالی برگزار می‌شود، خشم و نفرت خود را از دسیسه‌های استکبار و در راس آن آمریکا جنایتکار فریاد می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ امروز ۱۳ آبان و در راهپیمایی ضد استکباری مردم در مرکز خراسان شمالی نه فقط جمعیت دانش‌آموزی بلکه جمع کثیری از مردم در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت دارند، حضور پرشور و نشاط دانش‌آموزان در راهپیمایی امروز نشان داد که آنها سربازان کوچک انقلاب بزرگ ایران هستند، آنها نسل هایی هستند که گرچه حوادث ۱۳ آبان در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ را درک نکرده‌اند اما غیرت را از نسل‌های قبل خود به ارث برده‌اند و امروز در صحنه‌ای دیگر حماسه‌سازی کردند.

 

 

امروز دانش آموزان، خیابان‌ها را مملو از فریاد «مرگ بر آمریکا» کردند تا به دشمنان بگویند ما از همان نسلی هستیم که بساط استکبار و استعمار را از این کشور برچید و پرچم استقلال را به اهتزاز درآورد. امروز مشت‌های گره کرده آنان علیه استکبار جهانی، برگی متفاوت و دوست‌ داشتنی بر دفتر قطور راهپیمایی‌های این دیار اضافه کرد، برگی که مرور آن به طور قطع نسل‌های بعدی را نیز به شور و شعف و تلاش برای استمرار انقلاب اسلامی وا خواهد داشت.

 

 

دانشجویان و طلاب و روحانیون در کنار دانش‌آموزان و در کنار آنها کسبه و بازاریان، نیروهای بسیج و سپاه و مسئولان، همه با هم شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند. پرچم‌های کوچک سه رنگ با آرم «الله» در دستان همه راهپیمایان، جلوه‌های زیبایی در خیابان‌ها آفریده است.

 

 

مردم با سر دادن شعار "عامل اغتشاشات آمریکاست آمریکا" و "دشمن ایران ماست، آمریکا آمریکا" عامل ایجاد تمام ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در کشور را آمریکا و ایادی این کشور معرفی و با مشت‌های گره کرده ضمن اعلام خشم و نفرت خود از این جنایات، خواستار اشد مجازات برای عاملان حادثه‌های اخیر شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» با گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان، اظهارداشت: مردم ایران در طول انقلاب نشان داده‌اند که زیر بار ظلم و ستم نمی‌روند و همواره در برابر زیاده‌خواهی و سلطه‌گری‌های استکبار ایستاده‌اند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ویژگی و شاخصه مردم ما، روحیه آزادگی، حق‌طلبی و خودباوری آن‌ها است و به همین دلیل نیز هرگز با ظلم سازش نمی‌کنند، ادامه داد: ملت ایران با روشنگری رهبر معظم انقلاب در برابر ظلم و ستم مقاومت کرده و روی پای خود می‌ایستند.

 

 

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تا زمانی که توطئه‌های دشمنان ادامه دارد، ستیز با استکبار نیز تداوم دارد؛ زیرا مردم ما هرگز در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران سر خم نمی‌کنند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه حادثه ۱۳ آبان نشان داد مردم ما به بلوغ سیاسی و هوشمندی رسیده‌اند، اظهار داشت: مردم ما امسال پرشورتر از هر سال در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان شرکت کرده و بار دیگر ولایتمداری خود را به جهانیان ثابت می‌کنند.

 

 

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: امسال به فضل الهی راهپیمایی ۱۳ آبان متفاوت‌تر از سال‌های پیش برگزار می‌شود و مردم ما با حضور گسترده خود حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

 

 

«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی هم به مناسبت ۱۳ آبان اعلام کرد: تبعید حضرت امام خمینی (ره)، شهادت دانش‌آموزان توسط استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران به عنوان سه اتفاق بسیار تاثیر گذار تاریخ ایران در سیزده آبان ثبت شده است روزی که هدف و رسالت اصلی اش احیای ارزش های انقلاب اسلامی، ایجاد همبستگی و اتحاد و مقابله با استکبار جهانی است.

 

 

وی بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همیشه نقطه قوت کشور ایران، دانش آموزان این آینده سازان بی بدیل است که تداعی هر ساله این روز می تواند درسی فراموش نشدنی برای تمام دانش آموزان باشد که به هیچ عنوان در مقابل ابر قدرت های چپاولگر بین المللی کوتاه نخواهند آمد.

 

 

استاندار خراسان شمالی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز سیزده آبان ۵۷ و شهدای دانش آموز حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر شاهچراغ از عموم مردم استان اعم از دانش آموزان، دانشگاهیان، اصناف، طلاب و روحانیون و معلمان خواست در راهپیمایی سیزده آبان حضور یابند تا ضمن تجدید میثاق دوباره با شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری، با حضور پررنگ در این راهپیمایی بار دیگر به تمامی دشمنان این نظام نشان دهیم که ایران سرافراز همیشه سرافراز است و برائت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کنیم.

 

 

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان امروز در بیش از ۳۰ نقطه خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر 1229068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha