آمریکا نماد استکبار دنیای معاصر است/ استکبار ستیزی از اهداف و برنامه های انبیای الهی

حجت الاسلام میثم تارم گفت: آمریکا نماد استکبار دنیای معاصر است و همواره با زور گویی و خوی وحشی گری سرمایه های مردم کشورهای مختلف را غارت کرده و آنها را تحت سلطه خود در آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۳آبان ماه) حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: قرآن کریم مومنین را به سوی عزت، شرافت، کرامت و سربلندی دعوت می کند و آنها را از زیر بار ذلت و خواری رفتن، نهی می کند.

 

امام جمعه جیرفت افزود: انسان مسلمان اگر بر سر دو راهی عزلت، و خواری قرار گرفت باید راه شرافت و عزت را انتخاب کند حتی اگر برای این راه سختی، مشکلات و حتی مرگ و شهادت پیش بینی شده باشد.

 

وی با اشاره به این که ملت ایران ملتی استکبار ستیز است، خاطرنشان کرد: دشمنان این امت اسلامی، نسل نوجوان و جوان ما را به درستی نشناخته اند، آنها نمی دانند این ملت هرگز زیر بار ذلت نمی رود.

 

حجت الاسلام تارم ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان ماه، ابراز کرد: استکبار ستیزی از اهداف و برنامه های انبیای الهی بوده است.

 

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: هدف خداوند از ارسال رسول این بوده که مردم را به توحید و خدا پرستی دعوت کرده و متوجه طاغوت کند تا خدا را پرستش کرده و از طاغوت اجتناب کنند.

 

وی با بیان این مطلب که در قرآن کریم به انواع استکبار اشاره شده، اظهار کرد: یکی از انواع آن، استکبار ربوبیتی و مالکیتی است و در این نوع، استکبار همچون فرعون مردم را بنده و خود را کدخدا می داند.

 

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: امروز می بینم که شعار استکبار با فرعون یکی است چرا که هر دو خود را قدرت برتر و مالک مردم می دانند.

 

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: استکبار سیاسی یکی دیگر از انواع استکبار می باشد به این معنا که استکبار علی رغم نداشتن حق مالکیت اما مردم مظلوم را زیر سلطه برده و بر آنها حکومت می کند.

 

وی تصریح کرد: آمریکا نماد استکبار دنیای معاصر است و همواره با زور گویی و خوی وحشی گری سرمایه های مردم کشورهای مختلف را غارت کرده و آنها را تحت سلطه خود در آورده است.

 

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: حضور آمریکا در کشورهای جهان همچون عراق و افغانستان جز فقر، بدبختی و ذلت برای مردم این کشورها دستاورد دیگری به همراه نداشته است.

 

خطیب جمعه جیرفت افزود: برخی از چهره ها و شخصیت ها بر این باور غلط هستند که اگر به آمریکا لبخند بزنند وضعیت کشور بهتر می شود اما آنها با بررسی اوضاع و احوال کشورهای زیر سلطه آمریکا قطعا به اشتباه خود پی می برند.

 

وی نتیجه راهبردی سلطه آمریکا را اختلاف و ناامنی دانست و ابراز کرد: در سند راهبردی آمریکا آمده، یکی از منافع حیات کشورشان این است که هیچ رقیبی در هیچ کجای جهان نداشته باشند.

 

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: سلطه امروز بر جهان مانع شده تا کشورهای تحت سلطه استکبار نتوانند به طور مستقل به علم و دانش دست یابند.

 

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که به فرموده امام راحل آمریکا مظهر شیطان بزرگ است، خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم شهر جیرفت از اقشار مختلف با علایق سیاسی متفاوت در راهپیمایی امروز، یک پیام برای استکبار دارد.

 

وی ادامه داد: پیام حماسه حضور مردم این است که استکبار جهانی بداند ما با هر سلیقه ای تا پای جان از اسلام، انقلاب، نظام اسلامی، پرچم، خون شهدا و پیام های وصیت نامه سردار شهید دفاع می کنیم.

 

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: از قوه قضاییه درخواست داریم نسبت به آزادی فریب خوردگان نهایت کمک و مساعدت را داشته باشند و براساس رافت و عطوفت اسلامی عمل کنند.

 

خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: همچنین از قوه قضائیه می خواهیم نسبت به مجازات معاندین، مفسدین، جاسوسان و آشوبگران که جان، مال و امنیت مردم را هدف قرار داده اند، با سرعت عمل و دقت، نهایت اشد مجازات را در نظر بگیرند.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم شاهچراغ، بیان کرد: این حمله داعشی ثابت کرد دشمنان به دنبال اجرای سناریوی سوریه سازی ایران هستند.

 

حجت الاسلام تارم ادامه داد: به دشمنان می گوییم شما فکر کرده اید می توانید با وجود رهبری فرزانه و حکیم این سناریو و طرح ننگین را اجرا کنید؟ باید گفت؛ کور خوانده اید و آرزوی بر اندازی این نظام را به گور خواهید برد.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد: شهید آرمان علی وردی همچون شهید حججی غیرتمند، با فرهنگ، مومن و متدین بود و پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاد.

 

وی در خاتمه عنوان کرد: شهید علی وردی، شهید حججی اغتشاشات و شهید سرافراز بیانیه گام دوم انقلاب است.

کد خبر 1229184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha