تمام صنایع وابسته به صنعت چاپ هستند

حسین زاده با بیان اینکه تمام صنایع وابسته به صنعت چاپ هستند، گفت: صنعت چاپ، کامل کننده حوزه فرهنگ در زمینه کتاب و نشر است. هرچه که فعالان این عرصه تلاش کنند، زیبایی کار آن ها بسته به تلاش فعالان صنعت چاپ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «محمد حسین زاده» شامگاه پنج شنبه (۱۲ آبان) در بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ و آیین تجلیل از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ خراسان رضوی که در تالار همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه تمام صنایع وابسته به صنعت چاپ هستند، اظهار کرد: صنعت چاپ، کامل کننده حوزه فرهنگ در زمینه کتاب و نشر است. هرچه که فعالان این عرصه تلاش کنند، زیبایی کار آن ها بسته به تلاش فعالان صنعت چاپ است.  


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اگر صنعتی هوشمند باشد، سعی خواهد داشت که پیوند خود را با صنعت چاپ و بسته بندی تقویت کند و اگر تولیدکنندگان بخواهند برای محصول خود ارزش افزوده ایجاد کنند، یکی از موثرترین راه‌های آن سرمایه گذاری بر حوزه بسته بندی است.

 

در این مراسم از «بهاره زوار» به‌عنوان نسل چهارم خانواده صنعت چاپ، «محمد لطفی»، «روح‌الله زبرجدیان» و «وحید واحدی» به‌عنوان کارآفرینان برتر، «علی پرور» و «محمدرضا صافدل» به‌عنوان پیشکسوت، «غلامرضا صحراگرد» به‌عنوان نوآور برتر، «سید محمدحسن میرفندرسکی»، «مجید مشرقی»، «ایمان امیر» و «احمد فغفوری» به‌عنوان صادرکننده و کارآفرین نمونه تجلیل شد.

 

گفتنی است؛ در استان خراسان رضوی بیش از 400 واحد چاپخانه، لیتوگرافی و جعبه سازی، 106 شرکت تبلیغاتی و 441 ناشر فعال وجود دارد که در 6 ماهه نخست امسال موفق به صادرات 31 میلیون تن کتاب و فرآورده‌های چاپی به ارزش هزار و 400 میلیارد تومان شده که هم در وزن و هم در ارزش در مقایسه با مدت مشابه پارسال 75 درصد افزایش داشته است.

 

کد خبر 1229219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha