بازتاب راهپیمایی ۱۳ آبان از نگاه رسانه های عربی

رسانه های عربی همچون سانا، الفرات نیوز، الجزیره، المنار، روسیاالیوم به پوشش خبری راهپیمایی« روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» پرداختند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: امروز جمعه 13 آبان 1401، مصادف با تسخیر لانه جاسوسی، ایران شاهد راهپیمایی گسترده مردم در سراسر نقاط جهان است. به همین دلیل رسانه های خارجی اعم از عربی و انگلیسی به پوشش خبری این رویداد اقدام کردند.

الجزیره

شبکه الجزیره با اشاره به گذشت 43 سال از حمله به سفارت آمریکا در تهران و دستگیری کارکنان آن نوشت: ایران امروز جمعه شاهد حضور مردم ایران به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی است.

الجزیره در بخشی از گزارش خود به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و نوشت: رهبر انقلاب تاکید کردند که می توان دخالت آمریکا در بیشتر حوادث خصمانه علیه ایران دید.

مقام معظم رهبری واشنگتن را متهم کرد بر افکارعمومی ایران برای شعله ور کردن اعتراض ها در این کشور تاثیر می گذارد. مسئولان آمریکایی حامی اعتراض های ایران هستند.

الجزیره در خبر جداگانه دیگری به سخنان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در این راهپیمایی پرداخت و تیتر «رئیسی خطاب به بایدن: ایران 43 سال قبل آزاد شد» را برای این خبر انتخاب کرد.

المنار

شبکه خبری المنار نوشت: راهپیمایی گسترده ای در سراسر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی که سالروز اشغال لانه جاسوسی آمریکاست، برگزار شد.

این رسانه حضور گسترده اقشار مختلف جامعه را «حماسی» توصیف کرد و نوشت: این حضور گسترده مهر تایید بر وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری «امام سید علی خامنه ای» و پایبندی بر اصول شهدا و امام شهداست.

المنار اعلام کرد: راهپیمایی سراسری امسال در یک زمان در بیش از 900 شهر و منطقه ایران برگزار شد.

شبکه خبری  المنار همچنین فیلمی از این راهپیمایی در پایگاه خبری خود قرار داده است.

سانا

خبرگزاری سوریه(سانا) در گزارشی به راهپیمایی گسترده ای مردم ایران اشاره کرد و نوشت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی توطئه های استکبار جهانی را محکوم کردند و بر وفاداری خود تاکید کردند.

همچنین در این گزارش آمده است: ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود آمریکا را سازنده گروه‌های تروریستی و حامی گروه‌های جدایی طلب دانست که جنایت‌های متعددی در جهان مرتکب شده است.

رئیسی تاکید کرد: ملت ایران دربرابر برنامه های و توطئه های آمریکا علیه این کشور ایستادگی خواهند کرد و هرگز اسیرکسی نمی شوند.

روسیاالیوم

پایگاه خبری روسی«روسیاالیوم» به زبان عربی نیز به پوشش این راهپیمایی پرداخت. روسیاالیوم در گزارش خود به حضور مردم سراسر ایران در این راهپیمایی اشاره و نوشت: ایران امروز جمعه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را با برپایی راهپیمایی گسترده در تهران و شهرهای مختلف پشت سر گذاشت.

روسیا الیوم همچنین به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این روز اشاره کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ملت ایران با پایداری سیاست فتنه آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای ایجاد ناآرامی و آشوب شکست داد.

 

الفرات نیوز

رسانه عراقی «الفرات نیوز» در خبری با تیتر « رئیسی به بایدن پاسخ داد: ما حوادث در عراق را دیدیم» به راهپیمایی گسترده مردمی در ایران به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و نوشت: باید رئیس جمهوری آمریکا بداند که ایران  43 سال پیش آزاد شده است و هرگز به اسارات آنها در نمی آید.

رئیسی در سخنرانی خود گفت: هرکسی در کنار اقدامات آشوب طلبانه بایستد. در کنار آمریکا و برنامه های شوم و ننگین آن ایستاده است. واشنگتن تلاش می کند ثروت ملت‌ها را به منظور رسیدن به منافعش سرقت کند.

رئیس جمهوری ایران، آمریکا را متهم به اجرای بیش از 62 عملیات کودتا در کشورهای جهان کرد.

کد خبر 1229264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha