عملکرد متولیان موقوفات باید موجب ارتقا و ترویج فرهنگ وقف شود

حجت الاسلام مجیدی گفت: عمل، اخلاق و رفتار متولی باید در چارچوب شرع، قانون و نظام اسلامی باشد که هم موجب ترویج و ازتقا فرهنگ وقف شود و هم موجب بالندگی نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام«سید مصطفی مجیدی» در  جلسه کانون متولیان اوقاف که امروز( دوشنبه ۱۶ آبان) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، بیان کرد: ما متولیان جریانی هستیم که یک انسانی از همه هستی خود که به دست اورده گذشته تا دستگیری از جامعه کند و با هر زاویه ای به ان نگاه کنیم نگاهش قطع یقین جامعه سازی و انسان سازی است. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: موقوفه را باید یک محلی برای گره گشایی و حل مشکل از جامعه بدانیم و زمانی ما به اجرای امینانه توجه واقف کردیم که ان باور و اعتقاد واقف باور من و شما هم باشد و اجرای نیت کنیم.

 

وی عنوان کرد: واقف هیچگاه نگاهی ابزاری به اموال و دارایی هایش نداشته و  این را یقین بدانید که هرکسی این لیاقت را ندارد که در زمره واقفین باشد. 

 

حجت الاسلام مجیدی در ادامه افزود: مجاهدت نفس قابل محاسبه نیست ولی مجاهده به مال قابل احصا است برای نمونه ما در استان قزوین ۸۱۴ واقف داریم و ما به عنوان متولی زمانی امانت دار صادقی برای واقف هستیم که همگان را به یک چشم نگاه کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر مراجعه کننده ای به موقوفه مراجعه کند و عمل ما خلاف ان نیات واقفی که وقف کرده است به وی منتقل شود، موجب نارضایتی می شود و عملکرد ما ضد وقف و واقف می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: یکی از دلایل عمده مخالفت با وقف نوع تعامل و رفتار ما با مردم در خصوص اجرای نیت واقف است، کسی که متولی موقوفه می شود نمی شود عملکردش خارج از نظام اسلامی و دینی باشد.

 

وی اعلام کرد: عمل اخلاق و رفتار متولی باید در چارچوب شرع، قانون و نظام اسلامی باشد که هم موجب ترویج و ازتقا فرهنگ وقف شود و هم موجب بالندگی  نظام اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام‌مجیدی یادآور شد: احساس ما این است که این کانون شکل گرفت تا یک هم افزایی و مشارکت و حرف و عمل واحدی در خدمت دهی مطلوب تر در راستای اجرای نیات واقفین به مردم داشته باشیم.

 

کد خبر 1229335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha