شهرکریمه اهل بیت (س)غرق در ماتم و عزاست

همزمان با سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) شهرکریمه اهل بیت (س)غرق در غم و ماتم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، شهر قم امروز همزمان با سالروز  رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س)شاهد عزاداران عاشقی است که خود را به جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رسانده اند.

 

مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، میدان آستانه، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز شاهد عزادارانی است که از دور به آن حضرت ادای احترام می کنند.

 

هیئات مذهبی قم به مناسبت سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س)  با راه اندازی دسته های عزاداری اقدام به عزاداری کرده اند.

 

مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، میدان آستانه، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز شاهد مردم عزادار است.

 

سخنرانان ومداحان با خطابه ومدیحه سرایی گوشه ای از زندگی آن بزرگوار را برای سوگواران بیان می کنند.

 

مسلمانان غیرایرانی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های سوگواری به شیوه سنتی عشق و علاقه خود را به ایشان نشان می دهند.

 

همچنین بیرقهای سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده و عاشقان آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

 

شب گذشته مراسم سوگواری رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت با سخنرانی آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی محمود کریمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

 

همچنین شب گذشته جمعی از مداحان قم و مشهد با حضور در شبستان امام خمینی(ره) محفل اشک را به مناسبت شب رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت برپا کردند.

 

این مراسم با روضه‌خوانی سید علی حسینی نژاد و عباس حیدرزاده و جواد اشعری در وصف کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

 

لازم به ذکر است عصر گذشته به مناسبت سالروز رحلت شهادت گونه بانوی کرامت آیین سیاهپوشان حرم مطهر این حضرت برگزار شد.

 

ضریح مطهر حرم بانوی کرامت نیز در قالب این آیین معنوی با پرده جدیدی که توسط بانیانی از کشور پاکستان تهیه شده است سیاهپوش شد.

 

این پرده نفیس مزین به فرازهایی از زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها شامل سلام های چهارگانه به حضرت معصومه سلام الله علیها است که با گلدوزی نوشته شده و در حاشیه آن نگین‌های عقیق و تزیینی نصب شده است.

 

کد خبر 1229347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha