طرح «مانا» به ایستگاه آخر خود رسید

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فاروج گفت: طرح مانا که در مشارکت با اداره بهزیستی در کتابخانه ملاصدرا فاروج از تابستان امسال آغاز شده بود، به ایستگاه آخر خود رسید.

«مریم مومن زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان شمالی اظهارکرد:‌ طرح مانا از طرح های پیشگیری سازمان بهزیستی است که با مشارکت اجتماعی نوجوانان برای شناسایی، کاهش و برطرف  کردن آسیب ها و مشکلات آن ها توسط خودشان با حضور تسهیلگر آموزش دیده در گروه محلی اقدام می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فاروج افزود: ارتقای توانمندی های نوجوانان و افزایش مهارت های کارگروهی و مشارکتی، افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی نوجوانان و ایجاد ساز و کار تشویقی و توسعه شبکه روابط مشارکتی نوجوانان در محله برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اهداف اصلی این طرح است.

 

وی، گروه هدف این برنامه را دختران و پسران 15 تا 18 سال نام برد و افزود: این برنامه در 11 جلسه آموزشی به صورت رایگان و ویژه اوقات فراغت تابستان تهیه و تدوین شده بود و نوجوانان دختر گروه سنی 15 تا 18 سال  در آن شرکت داشتند که اختتامیه آن در آبان ماه برگزار شد.

 

وی افزود: این طرح در این دوره در فضای کتابخانه ملاصدرا اجرایی شد که اعضای کتابخانه هم از آن استقبال خوبی داشتند.

 

مومن زاده گفت: امضای تفاهم نامه با دستگاه های مختلف، زمینه ساز افزایش مشارکت در فعالیت ها شده که در کنار آموزش و پرورش یکی از دستگاه هایی که فعالیت های مشارکتی بیشتری در فضای کتابخانه ها داشته، بهزیستی است.

 

کد خبر 1229445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha