حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حرم اهل بیت علیهم السلام است

امام جمعه راین با بیان اینکه به فرموده امام صادق علیه السلام، حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حرم اهل بیت علیهم السلام است، گفت: امروز قم به برکت وجود حضرت معصومه سلام الله علیها مرکز تشیع و آموزه های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام «عباس اسماعیل زاده» در مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت ۱۰ ربیع الثانی، سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با استفاده از روایات وارده از اهل بیت به ذکر فضائل و جایگاه حضرت پرداخت.
 

 

امام جمعه راین گفت: جدای از ائمه اطهار که زیارتنامه مخصوص دارند؛ در بین امامزادگان تنها حضرت ابالفضل علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت علی اکبر زیارتنامه مخصوص دارند‌.
 

 

وی با بیان اینکه یکی از علما فرمودند نمی دانم چه سرّی است بین زیارت جامعه کبیره و زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها که آنجا ۱۰۰ تکبیر و اینجا ۱۰۰ تسبیح دارد؛ افزود: به فرموده امام صادق علیه السلام حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حرم اهل بیت است.

 

حجت الاسلام اسماعیل زاده ادامه داد: امروز قم به برکت وجود حضرت معصومه سلام الله علیها مرکز تشیع و آموزه های دینی است و انقلاب اسلامی ایران نیز از قم آغاز شد.

 

وی گفت: در جامعة المصطفی العالمیه قم خواهران و برادرانی از بیش از یکصد کشور و از ملیت های مختلف در ظل توجهات حضرت معصومه سلام الله علیها آموزه های دینی را فرا می گیرند و سپس به کشورهای خود بازگشته و برای مهدویت زمینه سازی می کنند.

 

امام جمعه راین به نمونه هایی از توسل به وجود کریمه اهل بیت و عنایت از طرف آن بانوی بزرگوار به افراد متوسل اشاره و تصریح کرد: مراجع و علمای زیادی در اطراف حرم مطهر این بانوی بابرکت دختر موسی بن جعفر علیهماالسلام دفن هستند.

 

وی در پایان بر انجام زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها از راه دور و نزدیک تاکید کرد.

کد خبر 1229452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha