بها دادن به فرهنگ عمومی منجر به رشد شاخص های اقتصادی و اجتماعی می شود

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: از جمله آثار و برکات بها دادن به فرهنگ عمومی در یک جامعه آن است که به تدریج شاهد رشد و ارتقای شاخص های اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

حجت الاسلام دکتر کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، ضمن گرامیداشت 14 آبان، روز فرهنگ عمومی گفت: از آن جا که فرهنگ زیربنای همه بخش های جامعه است، لذا توجه به این امور به خصوص از جنس فرهنگ عمومی به طور مستقیم و غیرمستقیم، تأثیرش را در دیگر ابعاد و ساحت های جامعه می گذارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) همچنین با اشاره به سازگاری شاخصه های فرهنگ عمومی ما با هویت ایرانی و اسلامی جامعه افزود: آن چه مهم است این که قبل از هر چیز فرهنگ عمومی را به درستی بشناسیم و در وهله بعد نسبت به رفع نواقص و نقاط ضعف آن اقدام کنیم که این مهم مستلزم توجه به اصول و مؤلفه هایی چون زمان شناسی، مخاطب شناسی و موضوع و مسأله شناسی دقیق و کارشناسانه است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: به عقیده بنده، یکی از ایرادات وارد به فرهنگ عمومی ما آن است که متأسفانه تا حدودی در این سال ها، کسلی، تنبلی و خمودگی رواج پیدا کرده و حال آن که تأکید بر تلاش و کوشش در عرصه های مربوط به فرهنگ عمومی منجر به رشد شاخص های اقتصادی از جمله در زمینه تولید ملی و بروز خلاقیت های فردی و اجتماعی می شود.

 


وی همچنین اظهار داشت: به همین خاطر است که می گوییم ارتباط تنگاتنگی بین مقولات اقتصادی با مباحث فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی وجود دارد و از این رو، ما باید به موازات تلاش اقتصادی بر روی مباحث فرهنگی و خاصه فرهنگ عمومی، سرمایه گذاری مضاعفی داشته باشیم و از ظرفیت نخبگان و رسانه ها در این زمینه به درستی استفاده کنیم.
 

کد خبر 1229458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha