مجهز شدن ۲۵ درصد مساجد «زرقاء» اردن به انرژی خورشیدی

رئیس شورای فرمانداری استان زرقاء اردن از آغاز اجرای طرح شبکه سازی مساجد با انرژی خورشیدی خبر داد و گفت: ۲۵ درصد مساجد زرقاء به انرژی خورشیدی مجهز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویا الاخباری، دکتر ماجد الخضری، رئیس شورای فرمانداری استان زرقاء در اردن گفت: این شورا اجرای طرح شبکه سازی مساجد با انرژی خورشیدی را آغاز کرده است.

 

وی در یک بیانیه مطبوعاتی به خبرگزاری اردن (پترا) گفت: در چارچوب پروژه های خدماتی و عمرانی اجرا شده توسط شورای استان، این پروژه در شهر رصیفه اجرا می شود و شامل ده مسجد است.

 

وی افزود:  شورای استان 52 مسجد را به انرژی خورشیدی مجهز کرده است و 25 درصد مساجد استان تحت پوشش طرح انرژی خورشیدی قرار گرفته اند که این کار با همکاری شورای استان و وزارت اوقاف اجرا می شود و شورای استانی این کار را تامین مالی می کند و وزارت اوقاف بر این پروژه نظارت دارد.

 

دکتر ماجد الخضری تصریح کرد: شورای استانی طرحی را برای کاهش مصرف برق و استفاده از انرژی خورشیدی در ادارات و نهادهای دولتی از جمله مساجد و ادارات دولتی تدوین کرده است.

 

الخضری از وزارتخانه ها و نهادهای دولتی خواست تا انتقال به انرژی پاک - انرژی خورشیدی - را تسریع بخشند و از خیرین خواست تا در پروژه تبدیل مساجد به انرژی خورشیدی مشارکت کنند.

 

وی پاسخ دولت به درخواست ‌های ارائه شده به شرکت برق برای اتصال آن به انرژی در منطقه رصیفه را کند توصیف کرد و خواستار فعال ‌سازی نقش وزارت نیرو در پیگیری معاملات انرژی خورشیدی شد.

کد خبر 1229461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha