رفع عقب ماندگی فارس در حوزه مسکن با کلنگ ‌زنی بیش از ۴۰ هزار واحد

قاسمی گفت: فارس یک عقب ماندگی در حوزه مسکن داشت که با حضور استاندار فارس بررسی شد و با آغاز یک حرکت جدی و خوب امروز شاهد کلنگ ‌زنی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن در استان فارس هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، رستم قاسمی، امروز شنبه (14 آبان) در آئین آغاز ساخت 40 هزار و 64 واحد نهضت ملی مسکن فارس که به صورت نمادین از روستای «کرونی» شیراز به عنوان محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد، گفت: آزادراه «شیراز-اصفهان» در 6 قطعه زیر بار برده خواهد شد و برای ساماندهی و تقویت کریدورها و راه آهن کشور نیز مصوبه ‌ای به وزارت راه و شهرسازی داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کریدورهای اصلی 14 هزار کیلومتر راه آهن وصل نشده است و تقویت بخش هوایی و ناوگان ریلی کشور در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هم با اشاره به حوزه مسکن بیان کرد: بیش از 70 درصد سبد درآمد خانوار برای مسکن هزینه می ‌شود و در کشور در حال حاضر شرایط خوبی برای مسکن نداریم اما باید جهش خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در حوزه ساخت مسکن مهر در شهرها در دولت نهم و دهم کار بزرگی انجام شد و هزار واحد هنوز باقی مانده است که بخش عمده‌ این‌ واحدها باید تا پایان امسال احداث و تحویل داده شود.

قاسمی ادامه داد: قرار است چهار میلیون مسکن در این دولت ساخته شود و تا امروز یک و نیم میلیون واحد در دست اجرا داریم و امیدواریم تا پایان سال به 2 میلیون واحد افزایش یابد.

وی تاکید کرد: فارس یک عقب ماندگی در حوزه مسکن داشت که با حضور استاندار فارس بررسی شد و با آغاز یک حرکت جدی و خوب امروز شاهد کلنگ ‌زنی بیش از 40 هزار واحد مسکن در استان فارس هستیم.

قاسمی ادامه داد: تولید مسکن برای رفع مشکل اجاره ‌بها موثر واقع می شود و سیاست دولت این است که در شهرهایی که زمین داریم، مسکن به صورت ویلایی به مردم واگذار شود و به مردم وام ‌دهیم تا مسکن تدریجی بسازند.

وی از ساخت مسکن در منطقه پارک «بمو» هم اشاره ای کرد و گفت: با برگزاری جلساتی در هیئت دولت به دلیل اینکه هیچ حیات وحشی نیست و مردم برای ساخت مسکن زمین نیاز دارند به مالکان و افرادی که زمین دارند، وام و تسهیلات صدور پروانه داده می شود.

کد خبر 1229504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha