ضرورت تقویت بعد فرهنگی باتوجه به سابقه دیرین تاریخی مازندران

محسنی با اشاره به مظلومیت بعد فرهنگی در مازندران گفت: در ابتدای سال ۱۳۹۲ در مجلس یازدهم تعداد اندکی از نمایندگان مردم عضویت کمیسیون فرهنگی را پذیرفتند، تقویت بعد فرهنگی باتوجه به نمود اولویت تهاجم فرهنگی در جنگ ترکیبی از سوی دشمن ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محمدعلی محسنی بند پی، امروز شنبه (۱۴ آبان) در همایش بزرگداشت روز ملی مازندران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان بخش کجور در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز بیش از ۱۲قرن از ولایتمداری مردم این دیار می‌گذرد.

 

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مردم با این صبغه عمیق فرهنگی و تاریخی شایسته تقدیر بیشتر هستند باید دستی به این بناهای تاریخی که در این خطه ریشه دارد.

 

وی با اشاره اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در غرب استان مازندران، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی با هدف اعتلای حوزه فرهنگی دینی در این منطقه باید تقویت شود.

 

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه حفظ، احیا و ارتقای فرهنگ بومی و دینی منطقه کجور باید مورد توجه باشد،به اغتشاشات اخیر کشور اشاره و بیان کرد: قدردان نیروهای امنیتی برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه هستیم.

 

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس از گذشت ۱۲ قرن از تشکیل حکومت شیعی هنوز این فرهنگ در بین مردم استان مازندران حاکم است.

 

این مسئول تاکید کرد: در مظلومیت فرهنگی مازندران همین بس که در ابتدای سال ۱۳۹۲ در مجلس یازدهم تعداد اندکی از نمایندگان مردم عضویت کمیسیون فرهنگی را پذیرفتند، باید از خودمان شروع کنیم، قطعا در هفته بعد در این راستا و پرداختن به اصلاحات نرم افزاری و سخت افزاری جلسه ای را با حمایت استاندار مازندران با شخص آقای وزیر برگزار خواهیم کرد.

 

وی همچنین گفت: امیدواریم شاهد گامی جهت حفظ و ارتقای فرهنگ غنی و تاریخی دیرین این مردم باشیم و دعا میکنیم که در این جنگ ترکیبی با اولویت تهاجم فرهنگی حافظ مردم باشیم.

 

 

 

 

کد خبر 1229533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha