گزارش کار دادن در مجموعه‌ های فرهنگی نشان دهنده اثرگذاری حوزه فرهنگی نیست

آیت الله عابدینی گفت: گزارش کار دادن در مجموعه‌های فرهنگی نظیر ارشاد، تبلیغات و حوزه علمیه نشان دهنده اثرگذاری حوزه فرهنگی نیست بلکه برای پی بردن به موفقیت در این عرصه، باید نتایج کارها را در جامعه لمس کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌ الله «عبدالکریم عابدینی» در بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و در جمع مدیران و کارکنان این اداره کل بیان کرد: فرهنگ دارای ابعاد گوناگون است و از زوایای مختلف، زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ضروری است هر روز انسجام فرهنگی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم منشأ اثر باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: ما پیش از پیروزی انقلاب نظامی نداشتیم که دارای انسجام فرهنگی باشد، یک نظام دست نشانده بود که حتی منابع تغذیه فرهنگی آن برگرفته از جاهای دیگر بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پیاده‌ سازی اندیشه ولایت فقیه شرایط تغییر کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید اثر کارها و فعالیت‌های مجموعه‌های فرهنگی در جامعه لمس شود، تصریح کرد: به عقیده بنده گزارش کار دادن در مجموعه‌های فرهنگی نظیر ارشاد، تبلیغات و حوزه علمیه نشان دهنده اثرگذاری حوزه فرهنگی نیست بلکه برای پی بردن به موفقیت در این عرصه، باید نتایج کارها را در جامعه لمس کنیم.

 

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ما از آنجا می ‌فهمیم استان قزوین دارای اداره فرهنگ و ارشاد پویا و فعال است که ببینیم مدیریت در عرصه هنر، موسیقی، سینما، کانون‌ های مساجد و حوزه ‌های دیگر اثر مطلوب و مؤثری در فرهنگ جامعه داشته است و این اثر قابل درک و لمس است.

 

وی افزود: لازمه رسیدن به این هدف این است که هر کسی که در عرصه مهم فرهنگ فعالیت می ‌کند، اعتقاد لازم را داشته باشد، اگر در این فضا اعتقاد محکم نداشته باشیم قطع یقین نمی‌توانیم آن‌گونه که باید اثرگذار باشیم و در نهایت فرهنگ جامعه را ارتقا ببخشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اگر نگاه مان در کارها دنیایی باشد دچار خسارت می‌شویم، تصریح کرد: خداوند در سوره کهف می‌فرماید ای پیغمبر به مردم بگو خسارت ‌مندترین آدم‌ ها آنهایی هستند که هر چه تلاش و کوشش داشتند فقط برای همین دنیا بود و حواسشان به مرگ و قیامت نبود.

 

وی با تأکید بر اینکه ما یک فرهنگ پایدار و ماندگار داریم و آن هم فرهنگ الهی است، گفت: هر چه خدایی باشد ماندگار است و هر چه نزد انسان باشد از بین رفتنی و تمام‌شدنی است، ما باید فرهنگ ماندگار و باقی داشته باشیم، خودمان در فرهنگ بجوشیم و این فرهنگ را به دیگران انتقال دهیم.

 

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: کاری کنید در دوران فعالیت و مدیریت شما عزیزان تحولی در فرهنگ مردم و جامعه ایجاد شود و در نهایت اثر ماندگاری از خود به جای بگذارید، این اثر ماندگار همان است که در قیامت به ‌شدت به آن محتاج هستیم و همه در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کنند به آن احتیاج دارند.

 

کد خبر 1229634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha