آنچه در سفر یک روزه معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان گذشت

معاون اول رییس جمهوری ظهر روز شنبه ۱۴ آبان با استقبال مسئولان استان هرمزگان وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد تا ضمن افتتاح چند طرح و نشست در شورای اداری از منطقه محروم بشاگرد بازدید کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، «محمد مخبر» در سفر یک روزه خود به هرمزگان در فرودگاه بندرعباس به خبرنگاران گفت: در تهران راجع به استان‌ها یک سری تصمیمات گرفته می‌شود که نیاز است این تصمیمات به صورت میدانی مورد بررسی قرار گیرد.

 

معاون اول رییس جمهوری افزود: در این بررسی‌ها مسائل و مشکلات این تصمیمات احصا و در نهایت بازبینی خواهند شد تا مصوبات شکل عملی به خود بگیرند.

 

وی همچنین در خصوص سفر به بشاگرد گفت: در خصوص بشاگرد تاکنون دستگاه‌های مختلف در کنار دولت کارهای خوبی برای این شهرستان انجام داده‌اند، مقام معظم رهبری نیز دستورات خاصی در خصوص بشاگرد دارند و در بازدید از این شهرستان شرایط را بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

 

سفر معاون اول به بشاگرد

مخبر سپس با حضور در شهرستان بشاگرد، دبستان (برکت) دانشمند شهید محسن فخری زاده را با زیربنای ۳۰۰مترمربع و سه کلاس درس در ر‌وستای بند‌نر و دو خوابگاه را در منطقه خمینی شهر افتتاح کرد.

 

 

گفتنی است؛ این مدارس و خوابگاه‌ها جزو دستورات مقام معظم رهبری برای کمک به شهرستان بشاگرد بوده است که با حضور دکتر مخبر به بهره‌برداری رسید.

 

دبستان برکت (شهید فخری زاده) در زیربنای ۳۰۰مترمربع با سه کلاس درس و فضاهای جانبی شامل آزمایشگاه، سالن چند منظوره و کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۲,۳۴۰میلیارد تومان در روستای بند نر احداث شده است.

 

خوابگاه دخترانه به مساحت ۱۵۸۵ متر مربع در دو طبقه بصورت اسکلت فلزی با ظرفیت ۲۰۰ دانش‌آموز و خوابگاه پسرانه به مساحت ۱۴۵۰ متر مربع در دو طبقه با سیستم icf با ظرفیت ۲۰۰ دانش آموز در منطقه خمینی شهر بشاگرد در مدت ۱۵ ماه توسط گروه جهادی آل یاسین ساخته شده و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آن را تجهیز کرده است.

 

مخبر در مراسم افتتاح دبستان (برکت) دانشمند شهید محسن فخری زاده با قدردانی از زحمات و خدمات مرحوم والی و همه کسانی که برای حل مسائل و محرومیت زدایی منطقه بشاگرد خدمت کرده‌اند، اظهار کرد: منطقه بشاگرد منطقه ای محروم، ‌وفادار، دلسوز و ولایت مدار است؛ زمانی هر گاه اسم بشاگرد شنیده می شد، محرومیت، کمبود و مشکلات به ذهن خطور می‌کرد که امیدوارم این مقطع گام دوم برای حل مشکلات این منطقه باشد و بتوانیم مشکلات و سختی‌های مردم بشاگرد را مرتفع کنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه منطقه بشاگرد هنوز تا رسیدن به نقطه‌ای که حق مردم است فاصله زیادی دارد، گفت: تا قبل از انقلاب کمتر کسی بود که نام این منطقه را شنیده باشد که با تلاش مرحوم والی و دیگر خدمتگزاران این منطقه معرفی شد و در مسئولین کشور نسبت به بشاگرد حساسیت ایجاد شد.

 

دکتر مخبر در ادامه خطاب به دانش آموزان و والدین آنها در شهرستان بشاگرد گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز بخش زیادی از مسئولین کشور از مناطق محروم بوده‌اند از امام خمینی (ره) که از اطراف خمین بودند تا مقام معظم رهبری، روسای جمهور ادوار مختلف، وزرا، روسای مجلس و فرماندهان سپاه از اهالی مناطق محروم  کشور بوده‌اند.

 

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: کابینه آینده نظام از میان فرزندان این کشور و به ویژه از مناطق محروم شکل خواهد گرفت از این رو باید قدر دانش آموزان را بدانیم و خودشان نیز باید حداکثر تلاش و کوشش خود را به کار گیرند تا بتوانند استعدادهایشان را شکوفا کنند.

 

مخبر با بیان اینکه کشور از طریق نیروی انسانی ساخته می‌شود و کارخانه‌ها و منابع صرفا عامل توسعه نیستند، اظهارداشت: نقش دانش آموزان در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و سایر مقاطع، بسیار بارز و برجسته بوده و هیچ قشری از سایر طبقات تا این حد در مسائل انقلاب و جنگ حضور فعال نداشته‌اند.

 

وی با اشاره به راهپیمایی روز گذشته که در سراسر کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: در راهپیمایی روز دانش آموز بخش زیادی از جمعیت حاضر را دانش آموزان تشکیل داده بودند.

 

معاون اول رییس جمهور دانش آموزان را افرادی خلاق، خوش فکر و با طینت پاک توصیف کرد و افزود: معنویت در دانش‌آموزان به خوبی منعکس می شود و باید قدر آنها را بدانیم و اگر به نیازی که آنها برای رشد و شکوفایی دارند توجه نکنیم در حقیقت به خودمان، انقلاب و کشور ظلم کرده‌ایم.

 

دکتر مخبر با بیان اینکه گرفتاری ها و مشکلات سنگین روزمره دولت در حال برطرف شدن است، خاطرنشان‌کرد: گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده و بسترهای مناسبی برای رشد و شکوفایی کشور شکل گرفته که امیدوارم به زودی شاهد تجلی آثار آن در بخش های مختلف باشیم.

 

رونمایی از دست خط مقام معظم رهبری در رابطه با بشاگرد

 

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از دست خط مقام معظم رهبری رونمایی شد که فرموده اند: «بسم الله الرحمن الرحیم از پیشرفت بشاگرد و هر نقطه کشور احساس سرافرازی می کنم و جبه شکر نعمت الهی بر خاک می گذارم. رحمت خدا بر مرحوم والی و دیگر خدمتگزاران آن خطه، هر چه می توانید تلاش کنید که آبادانی را کامل و سراسری کنید.»

 

 

وی در ادامه با حضور در روستاهای ناشکی، بندنر و درشهر در جمع مردم حاضر شده و به صورت میدانی و چهره به چهره از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

 

حضور در جمع اهالی روستای خمینی شهر

 

معاون اول رئیس‌جمهور در آخرین برنامه خود در این شهرستان راهی روستای خمینی‌شهر شد و در اجتماع مردمی اهالی بشاگرد در مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) این روستا شرکت کرد.

 

مخبر در جمع مردم روستای خمینی شهر با اشاره به اغتشاشات اخیر و شرایطی که دشمن بر کشور تحمیل کرده است، گفت: دشمن امروز مانند مالباخته ای است که همه چیز را از دست داده و در عرصه های مختلف شکست خورده است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری بهترین تحلیل در مورد اغتشاشات اخیر را داشتند و فرمودند که چون کشور در حال پیشرفت است دشمنان دستپاچه شده و این شرایط را ایجاد کرده اند.

 

مخبر با بیان اینکه کشور طی چند سال گذشته به نقطه حساسی رسیده است، افزود: دشمنان اقدامات زیادی را علیه کشور سامان داده اند که البته به نتیجه هم نرسیدند.

 

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه سال گذشته در بخش کالاهای اساسی دچار مشکل شده بودیم و کسب درآمدهای نفتی و جابجایی پول به سختی انجام می شد، خاطرنشان کرد: کرونا روزانه بیش از ۷۵۰ قربانی می گرفت و دشمن به این وضعیت که در کشور شکل گرفته بود دل بسته بود.

 

دکتر مخبر ادامه داد: با اراده، عزم، بصیرت و هوشمندی مردم ، دولتی زمام امور را به دست گرفت که در کمتر از دو ماه توانست اغلب این موانع را رفع کند و خوشبختانه امروز در ذخیره برخی از کالاهای اساسی استراتژیک به بیش از ۱۵۰ درصد رسیده ایم.

 

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: امروز نفت را به خوبی می فروشیم و جابجایی پول به نحو مطلوب انجام می شود و هزینه های جاری کشور بدون استقراض و روش هایی که منجر به تورم شود تأمین می گردد.

 

دکتر مخبر با اشاره به اقدامات دولت در خصوص کاهش تورم، گفت: ایران کشوری ثروتمند با منابع و دارایی های گسترده است به نحوی که با هر یک از این منابع نظیر نفت، معدن و اقتصاد دریامحور می توانیم کشور را اداره کنیم.

 

مخبر اضافه کرد: دولت سیزدهم در اداره کشور به قدرت هیچ کشوری توجه نکرده که همین موضوع باعث عصبانیت دشمنان ملت ایران شده است.

 

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه امروز در حوزه نظامی و امنیتی از اقتدار و جایگاه خوبی برخوردار هستیم، گفت: در بخش دیپلماسی نیز با هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری به چنان عزتی دست یافته ایم که هیچ قدرتی در منطقه نمی تواند بدون حضور جمهوری اسلامی ایران تصمیمی را عملیاتی کند.

 

 

مخبر افزود: آمریکا نیز در منطقه قدرتی ندارد و در هر موضوعی امکان دخل و تصرف از آنها سلب شده است.

 

معاون اول رییس جمهور گفت: کشورهایی وجود دارند که ممکن است به لحاظ نظامی، اقتصادی و امکانات قوت داشته باشند اما آنچه آنها ندارند و ما داریم مردمی متدین، دلسوز، علاقمند و شیفته ائمه، از خودگذشته، شجاع و جسور است که این ویژگی ها به هیچ عنوان قابل مقایسه با چیز دیگری نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه انسانی عظیم کشور ، گفت: معمولاً برخی از نفرات برتر کنکور فرزندان مناطق کم برخوردار هستند به نحوی که از همین مناطق محروم دانشمندانی حتی در حوزه هایی چون هسته ای تحویل جامعه شده است.

 

مخبر با تأکید بر اینکه اطمینان و اعتماد به نفس نظام و مسئولین کشور وابسته به مردم و ملت است افزود: همین اعتماد به نفس باعث می شود که نظام اسلامی در منطقه سربلند باشد.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به روند رو به رشد شهرستان بشاگرد و برنامه هایی که کارگروه توسعه این منطقه با دستور رییس جمهور آن را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم بشاگرد گام دوم محرومیت زدایی را شروع کند و به الگوی کارآمدی نظام و تغییر و تحول در کشور تبدیل شود.

 

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در سفر رییس جمهور به استان هرمزگان گفت: تصمیمات خوبی در کارگروه توسعه بشاگرد اتخاذ شده و به شما اطمینان می دهم که هیچ یک از این تصمیمات بر زمین نخواهد ماند.

 

بازدید از بخش های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی 

 

معاون اول رییس جمهور بعد از انجام برنامه‌ها و بهره‌برداری از پروژه‌های آموزشی در بشاگرد راهی بندرعباس شد و با حضور در  مجتمع بندری شهید رجایی از بخش‌های مختلف این بندر استراتژیک مخصوصا نحوه تخلیه و بارگیری گندم و کالاهای اساسی بازدید بعمل آورد.

 

مخبر در حاشیه این بازدید با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به توسعه بشاگرد اظهار کرد: بخش عمده‌ای از قول و قرارها و مصوباتی که دولت در رابطه با بشاگرد داشته عملیاتی شده و بخشی هم که تاکنون اجرایی نشده است تاپایان سال با تامین اعتبارات، عملیاتی خواهند شد.

 

 

وی با تاکید بر بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بشاگرد بایستی توسط بشاگردی‌ها ساخته شود، گفت: استعداد خروج بشاگرد از محرومیت وجود دارد و برای تسریع در این مهم امروز تصمیماتی گرفته شد.

 

دکتر مخبر همچنین با اشاره به بازدیدش از بندرشهید رجایی، افزود: ظرفیت بندر شهید رجایی ظرفیت بسیار بالایی است اما آن را  کافی نمی‌دانیم و در تلاش هستیم که این بندر توسعه جدی پیدا کند‌‌ و برای رسیدن به این مهم  موقعیت استثنایی ترانزیتی کشور و مسیرهای ترانزینی که از کشورهای CIS و روسیه در حال باز شدن است راهگشا  خواهد بود.

 

معاون اول رییس‌جمهور در رابطه با بخش‌نامه جدید دولت مبنی بر الزام تمام وزرا و مدیران به دیدارهای مردمی، عنوان‌کرد: رئیس جمهور اصرار دارند که ارتباط مسؤولان با مردم به طور ویژه تقویت شود و خودشان نیز التزام ویژه‌ای به این مسئله دارند از این رو اعتقاد داریم که به هیچ وجه در اتاق‌های دربسته تشخیص مسائل ممکن نیست.

 

شرکت در جلسه شورای اداری و افتتاح اسکله های ۷ و ۸ بندر پارسیان به صورت ویدئوکنفرانس

شرکت در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که با حضور دکتر مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، از دیگر برنامه های سفر معاون اول به هرمزگان بود.

 

در ابتدای این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس، اسکله های شماره 7و8 بندر پارسیان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی( پتروشیمی لورج) این شهرستان نیز آغاز شد.

 

در ادامه جلسه شورای اداری اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان نیز دیدگاه‌های خود، مسائل و مطالبات مردم را بیان کردند .

 

معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه گفت: امروزه کشور به رغم عکسی که دشمنان نمایش می دهند در یک نقطه بسیار خوبی قرار گرفته است و در این مدت توانسته ایم گره‌های بسیار بزرگی در فروش نفت، جابه جایی پول، تامین کالاهای اساسی، کرونا، استقراض و تورم  را بازکنیم.

 

وی با تأکید بر اینکه دشمن به مشکلات کشور دل‌بسته است، گفت: در بحث ثبات اقتصادی، تورم و سرمایه‌گذاری در کشور گام های بلندی برداشته شده است و تا امروز نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری توافق و تفاهم شده یا در دست اقدام داشته‌ایم.

 

 

معاون اول رییس جمهور نگاه به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات  کشور را برنامه دولت برشمرد و ادامه داد:تامین آب امروز یکی از معضلات کشور است و در مسیررفع این بحران  ۸ خط انتقال آب تعریف شده و در دست اقدام است.

 

دکتر مخبر با اشاره به پیشرفته‌‌ترین شهرهای دنیا که در سواحل قرار گرفته‌اند، افزود: در نوار جنوبی کشور  از بندرماهشهر تا بندرچابهار ۲۰ شهر  جدید در حال ساماندهی و احداث است.

 

وی ظرفیت ترانزیتی کشور را مهم خواند و تاکید‌کرد: باتوحه به زمینه مناسب موجود باید چند هزار کیلومتر راه‌آهن ویژه قطارهای پر سرعت در کشور احداث کنیم تا مردم برای سفر از شهرهای جنوبی به مرکز کشور بیش از ۱۰ ساعت از وقت شان در قطارها صرف نشود.

 

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: ما کشور را تا الان بر اساس درآمدها اداره کرد‌ه‌ایم در حالی که باید بر اساس دارایی‌ها اداره می‌کردیم؛ کشور چندهزار میلیارد دلار دارایی دارد و در حال کارکردن  برروی این مسئله هستیم تا بتوانیم این داریی‌ها را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

 

مخبر اطمینان خاطر داد: هر چه آقای رئیس‌جمهور در سفرهای استانی قول دادند حتما عملیاتی می شود هر چند ممکن است که تاخیر داشته باشد اما شخص رئیس‌جمهور جلسه ای نبوده که بر اجرای مصوبات سفرهای استانی خود تاکید نداشته باشند.

 

تخصیص اعتبار برای بازسازی منازل سیل زدگان هرمزگانی به کندی صورت می گیرد

 

استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به رشد بی نظیر پروژه‌های نفتی تعریف شده ی استان در دولت سیزدهم  خاطرنشان‌کرد: حجم این پروژه ها از کل پروژه‌های اجرایی شده از سال ۱۳۵۳ تاکنون بیشتر  است و اجرای آن ها می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را حل و فصل کند.

 

مهدی دوستی با اشاره به کندی تخصیص اعتبار به بازسازی منازل سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان خواستار تسریع در تخصیص اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری شد.

 

 

کد خبر 1229636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha