ترویج فرهنگ مطالعه و ارج نهادن به سنت قصه گویی هدف جشنواره «نهال امید» است

زارعی گفت: قصه گویان همدانی در دومین دوره جشنواره قصه گویی نهال امید استان همدان به رقابت پرداختند و ۶ نفر برتر در بخش صحنه‌ای و ۶ نفر در بخش دیجیتالی انتخاب و راهی مرحله منطقه‌ای شدند.

«عاطفه زارعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان  با بیان اینکه دومین جشنواره قصه گویی نهال امید در استان همدان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است،  اظهار کرد: این جشنواره در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی در حال برگزاری است که در حال حاضر نخستین سطح آن در استان همدان برگزار شد

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان  افزود: ارج نهادن به ه سنت قصه گویی، گسترش خدمات جمعی کتابخانه ها و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی با عنوان «نهال امید» در حال برگزاری است.

 

وی افزود: دومین دوسالانه قصه گویی با عنوان «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برگزار شد.

 

وی بیان کرد: در فراخوان دوسالانه «نهال امید» ارج نهادن سنت قصه گویی و تلاش در جهت گسترش خدمات جنبی کتابخانه ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها تشویق و بهره مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه های عمومی جهت اعتلای توسعه علمی و فرهنگی، ایجاد زمینه لازم برای ارتقاء دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان کتابداران قصه گو، استفاده از فعالیت‌های ادبی ادبیات روایی از جمله قصه داستان و شعر در تعالی و مقاوم سازی فرهنگ مطالعه و در نهایت تولید و توسعه محتوای منطبق بر ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در کتابخانه های عمومی از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه است.

 

زارعی گفت: در مرحله استانی ۳۹۲ نفر در استان همدان آثار خود راه به صورت تصویری و دیجیتالی برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که از این تعداد ۶۵ نفر شامل ۳۳ نفر در بخش صحنه‌ای و ۳۲ نفر در بخش دیجیتال به عنوان آثار حائز شرایط برای شرکت در بخش انتخابات برگزیدگان سطح استانی به مرحله بعدی راه یافتند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: مرحله انتخابی برگزیدگان بخش صحنه‌ای سطح استانی با حضور ۲۸ نفر از شرکت کنندگان برگزار شد و از این تعداد 6 نفر شامل نسیم ترکاشوند، سمیه مجیدی و سمیه رسولی از اداره کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، سیما نوروزی سپیده و بهنام جهانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و احمد عسگری به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

 

 وی ادامه داد: همچنین هیأت داوران سهیل طاووسی، سارا صالحی، سیده لادن هادئی، طیبه عبدلی مرویلی، فائزه سلیمانی‌ممتاز و داود گلزاری را به عنوان نفرات برتر بخش دیجیتالی انتخاب کردند. زارعی تأکید کرد: داوری مرحله استانی را نوشین بیگلریان، نویسنده و کارگردان تئاتر؛ مزدک مهیمنی، نویسنده و کارگردان تئاتر و هاجر بیگی کتابدار و قصه گو برتر بر عهده داشتند.

 

کد خبر 1229668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha