مسابقات کشوری نغمات قرآنی آذر ماه در قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام مجیدی گفت: مسابقات کشوری نغمات قرآنی شامل تواشیح، اذان و دعاخوانی از ۱۸ تا ۲۳ آذر ماه به میزبانی قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در نشست هم اندیشی ستاد استانی مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم که امروز (یکشنبه ۱۵ آبان) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث میزبانی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، چند سالی است سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی مسابقات قرآن کریم است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: برای اینکه از سنگینی برنامه ها برای استان های میزبان کاسته شود و همچنین برای اینکه یک آمایش سرزمینی در حوزه فعالیت های قرآن صورت گیرد، به جز مسابقات بین المللی که در پایتخت جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان کشورهای مختلف برگزار می شود، مسابقات کشوری در چند قالب تقسیم شده و هرسال ۲ یا سه استان میزبانی مسابقات دارند.

 

وی عنوان کرد: امسال چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در سه استان برگزار می شود، مرحله مقدماتی حفظ قرآن کریم در کرمانشاه و فینال مسابقات کشوری قرائت و حفظ در خوزستان و مسابقات نغمات قرآنی شامل تواشیح، اذان و دعاخوانی به میزبانی شهر قزوین برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مجیدی اعلام کرد: رشته تواشیح و همخوانی بیشترین متسابقین را دارد به طوری که هر گروه شرکت کننده بین پنج تا هفت نفر عضو دارد و جمعی از متسابقین را از ۱۸ تا ۲۳ آذر میزبانی می کنیم که در این بازه زمانی ۲۳۲ متسابق از سراسر کشور در استان قزوین حضور می یابند.

 

وی خاطر نشان کرد: گروه همخوانی استان قزوین هم به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته و به عنوان نماینده از استان قزوین در این مسابقات حضور دارد و ۳۲ نفر هم هیئت داوران این مسابقات هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: با توجه به پخش زنده این مسابقات محل برگزاری این مسابقات سالن دانشگاه فرهنگیان برای این امر در نظر گرفته شده است و در خصوص اقامت ها هم با میراث فرهنگی جلساتی داشتیم و سه هتل پیش بینی شده و لازم است در حوزه برگزاری این مسابقات به لحاظ اعتباری استان مساعدت هایی را داشته باشد.

 

وی یادآور شد: با توجه به حضور گروه های همخوانی و تواشیح در آذر ماه در قزوین، از این ظرفیت می توان برای حضور در مدارس و اجرای برنامه استفاده کرد.

 

کد خبر 1229724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha