عیار شخصیت ها و خواص در حوادث اخیر شناخته شد

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح، به تشریح ویژگیهای یاران پیامبراکرم(ص) پرداخت و تصریح کرد: در حوادث اخیر عیار شخصیت ها و خواص شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» که در محفل انس و معارف قرآن در جمع کارکنان مجموعه حج و زیارت در قم سخن می گفت با اشاره به مضامین آیه 29 سوره فتح، دشمن شناسی، همگرائی و انسجام، ارتباط با خدا و بندگی، توسل و طلب رضایت از حضرت حق و برخورداری از ظاهرآراسته و نورانی را بعنوان ویژگی های یاران رسول اکرم(ص) برشمرد.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به توطئه اخیر آمریکا و عواملش درهجوم همه جانبه، ویرانگر و تنفر برانگیز علیه نظام اسلامی اظهار داشت: دشمن تصور می کرد این بار  نشانه های فروپاشی نظام پدیدار خواهد گشت به نحوی که حتی هواداران نظام فرصت نیابند و نتوانند از آن دفاع کنند و ایران همانند شوروی سابق تجزیه شود. 


وی با تاکید براینکه یک بار دیگر توطئه دشمن ناکام ماند و دشمنان به عمق انقلاب و پیوند، هبستگی و علاقه مردم به نظام پی بردند، تصریح کرد: درتوطئه اخیر، عیار شخصیت ها و خواص شناخته شد و در مجامع علمی افراد عجول و سطحی نگر خود را افشاء کردند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب ضمن تبریک سالروز ولادت امام عسکری(ع) و اشاره به حدیث ”مَا مِنْ بَلِيَّةٍ إِلاَّ وَ لِلَّهِ فِيهَا نِعْمَةٌ تُحِيطُ بِهَا- هيچ بلائى نيست مگر اينكه در پيرامونش از طرف خدا نعمتى است" از آن امام همام اظهار داشت: معصومین (ع) در بسیاری از وقایع و حوادث برآیندها را مورد توجه قرارمی دادند و از زیبایی ها یاد می کردند تا آنجا که عقیله بنی هاشم(س) به سوال یزید پیرامون حادثه دلخراش کربلا فرمود: "ما رأیت الا جمیلاً- من به جز زیبایی چیزی ندیدم".اینکه برادرم در راه دین و بیدارسازی جامعه و مقابله با ظلم شهید شود، زیباست.


نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت در ادامه سیزدهم آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی، روز دانش آموز و تبعید حضرت امام خمینی(ره) را گرامی داشت و با بیان حدیث "المُومِنُ بَرَکَةٌ عَلی المُومِنِ وَ حُجَّةٌ  عَلی الکافر" اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) فرمود: مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است. 


وی همچنین از ایمان و تقوی بعنوان عوامل برکت زا یاد کرد و با اشاره به اینکه تعامل مومن با مومن به دلیل رعایت آموزه های دینی برکت به همراه دارد، افزود: این تعامل سرشار از انرژی مثبت، مهر، تواضع و تعاون و از بخل، حسد، نفاق، کبر و فخر فروشی بدور است  و این خود حجت و درسی برای کفار بشمار می رود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  کفار را در دنیا محروم از معنویت، مهرورزی، تعاون و تواضع دانست و با بیان اینکه مومن در پیشگاه الهی برای کافر حجت است، تصریح کرد: مومن و زندگی مومنانه در دنیا الگو، حجت و راهنماست و در قیامت نیز حجت است.


برپایه این گزارش، دراین محفل معنوی، قاری بین المللی حاج حسین یزدان پناه آیاتی از سوره فتح  را تلاوت کرد و شرکت کنندگان یاد شهدای مظلوم شاهچراغ و دومین سالگرد وفات حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده فقید بعثه مقام معظم رهبری در عراق را نیز گرامی داشتند.

 

کد خبر 1229735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha