بیش از ۲۴۲ میلیارد تومان کالای قاچاق و متروکه در خوزستان به فروش رسید

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال، بالغ بر ۲۴۲ میلیارد تومان کالا از اموال قاچاق ومتروکه درانبارهای اموال تملیکی و بنادر وگمرکات استان به فروش رسیده و در ۶ ماهه دوم سال نیز مقادیر قابل توجهی از این کالاها تعیین تکلیف و به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، علی دهقانی امروز در جلسه کمیته مقابله با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: در 6 ماهه اول امسال، بالغ بر 242 میلیارد تومان کالا از اموال قاچاق و متروکه در انبارهای اموال تملیکی و بنادر و گمرکات استان به فروش رسیده و در 6 ماهه دوم سال نیز مقادیر قابل توجهی از این کالاها تعیین تکلیف و به فروش خواهد رسید. 

 

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: 225 میلیارد تومان از این میزان مربوط به فروش خودروهایی است که در مزایده به فروش رسیده است.

 

وی تاکید کرد: انتقال کالاها و اموال تحت نظارت اداره کل اموال تملیکی استان به انبار جدید، ساماندهی و تحت نظارت الکترونیکی قرار دادن آنها جزو اولویت اصلی قرار گیرد که این مهم آغاز شده است. 

 

دهقانی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره تعزیرات، اموال تملیکی استان و اداره گمرکات و بنادر استان در تعیین تکلیف این کالاها عنوان کرد: انتظار ما این است که تا پایان سال اموالی که قابلیت مصرف یا فروش دارد، تعیین تکلیف شود و اموال متروکه که قابلیت عرضه در چرخه فروش و مصرف را ندارد، معدوم شود. 

 

وی تصریح کرد: گذشت زمان موجب فساد کالا می‌شود و استان خوزستان نیز به واسطه برخورداری از شرایط آب و هوایی خاص، این موضوع را تشدید می‌کند. 

 

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: این کالاها و خسارت پرداختی به کشتی‌هایی که بعضا در لنگرگاه‌ متوقف شده، همه جزو اموال بیت‌المال است که باید همه دستگاه‌ها نسبت به آن حساس باشند. 

 

وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد این موضوع از سوی نهادهای متولی به مرکز منعکس و در جهت ترخیص کالاهای اساسی، اقدامات لازم انجام شود.

 

دهقانی ابراز کرد: مسئولان استانی اختیاراتی در سطح استان دارند و باید در حد و مسئولیت خود فعال باشند و تا آنجا که مربوط به استان است، اقدام کنند و مشکلات مرتبط که حل آنها خارج از حدود اختیارات مسئولین استانی است و نیز مشکلات و خسارت‌های وارده و آسیب‌های ناشی از توقف بیش از حد کالا در لنگرگاه‌ها، بنادر و گمرکات را به مسئولان کشوری انعکاس داده و در جهت کاهش خسارات و تضییع حقوق مردم و بیت المال اقدام کنند. 

 

وی در ابتدای این جلسه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز استاندارد و تقدیر از تلاش‌های مجموعه مدیران و کارکنان این اداره در استان یاد آور شد: خدمات این نهاد، موجب اعتماد در مصرف کالاها در جامعه می‌شود و این مسئولیت مهمی است. 

 

در این جلسه، مشکلات و راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

کد خبر 1229755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha