آیت الله فاضل شخصیتی ذو ابعاد بود

حجت الاسلام قائمی با اشاره به ذو ابعاد بودن آیت الله محمد فاضل(رحمه الله علیه)، گفت: آیت الله فاضل در فقاهت، ادبیات عرب، عرفان، اخلاق، سیاست و مسائل اجتماعی از نامداران عصر خویش بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌حجت الاسلام محمدجواد قائمی، امروز(۱۵آبان) در پیش نشست همایش ملی آیت الله محمد فاضل استرآبادی(رحمه الله علیه) با موضوع بررسی شخصیت سیاسی و اجتماعی ایشان، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری بیان کرد: شناخت مفاخر و الگو گیری از آن ها و همچنین پاسداشت این اشخاص، در زیست بوم خودشان، تحت عنوان ثروت اجتماعی مهم است.

 

مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: ثروت‌های اجتماعی و هدفمند کردن آن ها بسیار حائز اهمیت است، چون قدرت اجتماعی هستند و از آن ها در راستای اعمال اراده و ارزش استفاده می‌شود؛ ما می‌توانیم از این شخصیت ها در پیچ‌های مهم تاریخی، برای تمدن نوین ایرانی اسلامی به عنوان یک الگوی دینی و سیاسی در بستر تربیت یک کنشگر فعال، که در زیست بوم خودش تحولاتی ایجاد کرده، بهره ببریم.

 

حجت الاسلام قائمی با اشاره به ذو ابعاد بودن آیت الله فاضل(رحمه الله علیه) تصریح کرد: آیت الله فاضل در فقاهت، ادبیات عرب، عرفان، اخلاق، سیاست و مسائل اجتماعی از نامداران عصر خویش بود.

 

وی افزود: ما انسانها بر اساس پیش فرض هایی که نسبت به محیط خودمان داریم، کنشگری می کنیم؛ این عالم بزرگ جزء افرادی بود که بازی ساز و کنشگر فعال در حوزه ترویج انقلاب در دوران قبل از انقلاب و یک بازیگر سیاسی در دوران بعد از انقلاب و یک جریان ساز در بخش تولید ساختار بود.

 

حجت الاسلام قائمی بیان کرد: یک انقلاب زمانی موفق خواهد بود که بتواند ساختارها و کارگزارانش را متناسب با جریان خود تولید کند و ایشان یک فرایند رو به صعود از بازیگری و جریان ‌سازی و تبدیل به قدرت اجتماعی شده بود و در مواقع فتنه از رهبر و نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کرد.

کد خبر 1229756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha