روحانیون همانند سال ۵۷از انقلاب حفاظت می کنند

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به کارنامه درخشان روحانیت در انقلاب اسلامی، گفت: شهادت طلبه جوان آرمان علی وردی در حوادث اخیر به درستی نشان می دهد که روحانیون امروز همانند روحانیون سال ۵۷پشتیبان ولایت هستند و از انقلاب حفاظت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی،‌امروز(۱۵آبان) در یادواره ۴۰۰روحانی و طلبه شهید دوران دفاع مقدس که در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: ورود تاریخی حضرت معصومه (س) به قم بركات فراوانى را نصيب این شهر كرد، كه مهم ترين آنها گسترش مراكز علمى بود. حضرت معصومه(س) نقش بسزايى درگسترش حوزه علميه داشت.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه یک سوم شهدای روحانی از مازندران هستند، افزود: قشر روحانیت در جنگ و جبهه نسبت به سایر اقشار ۱۲ برابر شهید دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن اعلام انزجار از اغتشاشات اخیر کشور و حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواستار برخورد با عوامل این حوادث شد.

 

وی با اشاره به آیه ۱۴۶و۱۴۷سوره آل عمران،‌گفت: شهدای روحانی در این آیه مطرح شده است، مجاهدان روحانی در کنار پیامبر(ص) جهاد می کردند. در این آیه همچنین از روحیات و ادبیات شهدای مجاهدان روحانی سخن به میان آمده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ادبیات یک روحانی مجاهد اولا به پیشگاه خداوند متعال اعتراف می کند من خطاپذیر هستم و در مقابل خدا عذرخواه است، افزود: مقام معظم رهبری در مسئله فرزند آوری عذرخواهی کردند که باید پیش تر برای جوانی جمعیت ورود می کردند.

 

وی با بیان اینکه روحانیت امروز با روحانیت سال ۵۷نباید متفاوت باشد باید شور صلابت روحانیون امروزی همانند روحانیون سال ۵۷باشد، گفت: خدای ناکرده نباید روحانیت از انقلاب گلایه مند باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران از انقلاب اسلامی به عنوان نعمت الهی یاد کرد و افزود: روحانیت امروز با هوشیاری و تحلیل صحیح به حوادث اخیر و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی می‌نگرند و پشت ولایت هستند.

 

وی با اشاره به کارنامه درخشان روحانیت در انقلاب اسلامی، ادامه داد: شهادت طلبه جوان آرمان علی وردی ببه دست عوامل فریب خورده استکبار در حوادث اخیر به درستی نشان می دهد که روحانیون امروز همانند روحانیون سال ۵۷پشتیبان ولایت هستند و از انقلاب حفاظت می کنند.

کد خبر 1229790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha