فومن قطب گردشگری/ مسئولان در جذب سرمایه گذار تلاش کنند

فکور گفت: از آلیان تا قلعه رودخان و ماسوله، فومن قطب گردشگری است و باید درخصوص شناساندن و جذب سرمایه گذار برای این شهرستان تلاش کرد و همچنین نباید از قابلیت ها و ظرفیت های کمتر شناخته شده این شهرستان غافل بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، «موسی فکور» امروز (یکشنبه، 15آبان) در جلسه هماهنگی سرمایه گذاری پروژه های گردشگری شهرستان فومن با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری در شهرستان فومن در هر دو حوزه شهری و روستایی انجام می شود اظهار کرد: زمینه سرمایه گذاری برای افراد مایل به این کار فراهم شود.
 

فرماندار فومن گفت: در نمایشگاهی که به منظور طرح های سرمایه گذاری گردشگری در استان برگزار خواهد شد، باید بسته طرح های توجیهی پروژه ها به کامل آماده و قابل ارائه باشد.

 

وی خواستار توجه مسئولین شهری و روستایی به ویژه بخشداران، شهرداران و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان به ظرفیت های گردشگری شهرستان شد و تصریح کرد: فومن شهرستانی سرسبز و مملو از ظرفیت های طبیعی و گردشگری است و روستاهای شهرستان به سبب تعداد بالای خود، چشم انداز خوبی برای سرمایه گذاری فراهم می کنند.


وی خاطرنشان کرد: از آلیان تا قلعه رودخان و ماسوله، فومن قطب گردشگری است و باید درخصوص شناساندن و جذب سرمایه گذار برای این شهرستان تلاش کرد و همچنین نباید از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کمتر شناخته شده این شهرستان غافل بود.

 

* آماده سازی و ارائه ۶ پرونده مربوط به سرمایه گذاری در بخش گردشگری 

در ادامه شهردار فومن از آماده سازی و ارائه ۶ پرونده مربوط به سرمایه گذاری در بخش گردشگری در این شهر شامل پارک جنگلی کاس احمدان، پارک شهر، زمین حلقه سر، کمربندی شهید شکوری، کمربندی شهید کارگر و بازار سردارجنگل خبر داد که پارک جنگلی کاس احمدان به مرحله بستن قرارداد رسیده است.


همچنین شهردار ماکلوان با بیان اینکه در شهر ماکلوان سه پروژه شامل پارک جنگلی، سورتمه و همچنین بام سبز در منطقه ای به مساحت ۵.۵ هکتار وجود دارد، اظهار کرد: پروژه پارک جنگلی دارای طرح توجیهی و کتابچه مربوطه است که پیش تر، اندکی پس از آغاز کار، عملیات اجرایی آن متوقف شد و نیازمند پیگیری بیشتر جهت رفع موانع موجود است.

 

وی افزود: سه طرح پیشنهادی این شهر به سبب گردشگرپذیر بودن منطقه، ظرفیت درآمدزایی بالایی دارد و زمینه ساز توسعه ماکلوان و درآمدزایی پایدار برای این شهرداری خواهد شد.
 

شهردار ماسوله نیز ضمن تشریح ظرفیت گردشگری این شهر، درخصوص پروژه های زیپلاین، کارتینگ و سایر طرح ها که نیازمند ایجاد زیرساخت با رعایت الزامات میراث فرهنگی در این شهر است، گزارش داد.

کد خبر 1229796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha