گردشگری سلامت و پزشکی از بخش های پر رونق میان فارس و کشور عمان است

رازقی گفت: گردشگری سلامت و پزشکی از بخش های پر رونق میان فارس و کشور عمان است و بر ساماندهی این بخش تاکید داریم و موضوع بیمه درمانی کشور عمان را هم پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، جمال رازقی، امروز یکشنبه (15 آبان) در همایش معرفی فرصت های تجاری کشور عمان که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: ارتباط ایران و عمان از گذشته همواره مطلوب بوده است و مردم کشور عمان و استان فارس هم در حوزه تجاری همواره ارتباطات خوبی داشته اند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: استان فارس در بخش های کشاورزی، معدن، گردشگری به ویژه گردشگری سلامت دارای ظرفیت های اقتصادی مطلوبی است که برای توسعه مراودات تجاری با کشور عمان ظرفیت های مطلوبی هستند و بیشترین تعداد پرواز به کشور عمان هم از استان فارس انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات و تجارت فارس با عمان مناسب نیست و این موضوع باید در استان بررسی شود، بیان کرد: گردشگری سلامت و پزشکی از بخش های پر رونق میان فارس و کشور عمان است و بر ساماندهی این بخش تاکید داریم و موضوع بیمه درمانی کشور عمان را هم پیگیری می کنیم تا بیمه درمانی کشور عمان در استان فارس کارساز شود.

رازقی ادامه داد: تلاش می کنیم چندین شرکت ما بتوانند بیماران را در کشور عمان پذیرش و سپس به شیراز اعزام کنند و پس از دریافت خدمات لازم آنها را تا برگشتشان هم پیگیری کنند و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس این موضوع را تا کسب نتیجه لازم دنبال می کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تحریم یک موضوع سیاسی در کشور بوده و بر تجارت و ارتباطات بین المللی ما تاثیرگذار است، گفت: شرایط اقتصادی ما شایسته و رضایت بخش نیست و تحریم ها فقر، عدم تولید ثروت و فشار سنگینی برای کشور ایجاد کرده است.

رازقی تصریح کرد: وجود تحریم ها بر کشور افتخار نیست بلکه همواره در دولت های متعدد، مردم را گرفتار تر کرده است و هنوز راهکاری برای برون رفت از این وضعیت اتخاذ نشده است.

وی از اعزام یک هیئت تجاری در آذرماه جاری به کشور عمان خبر داد و اعلام کرد: در این هیئت 20 شرکت در حوزه صنایع غذایی برای بازدید از نمایشگاه «آگروفود »و 20 نفر از اعضای اتاق بازرگانی فارس در قالب هیئت تجاری و اقتصادی از استان می توانند حضور داشته باشند و بر اساس تفاهم نامه اتاق ایران و عمان با شرکت شهرک های صنعتی، اتاق ایران و شرکت شهرک های صنعتی هر کدام جداگانه حمایت مالی برای اعضای حاضر در این هیئت اعزامی در نظر گرفته اند.

کد خبر 1229804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha