هفته کتاب فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه است

آمون گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مصطفی آمون» امروز (15 آبان ماه) در دیدار با مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل برای هماهنگی ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: 108 کتابخانه مخزن دار و 168 کتابخانه باز در سطح مساجد استان اردبیل به همت فعالان کانون های مساجد مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: اجرای برنامه «شنبه های کتاب» در مساجد، صدای کتاب، کتابخوانی دسته جمعی و برگزاری مسابقه های مختلف کتابخوانی با محوریت خانواده از مهمترین برنامه های کانون های مساجد با محوریت کتاب و کتابخوانی است.

 

آمون با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه است، افزود: نهاد کتابخانه های عمومی استان نیز با حمایت و پشتیبانی از این برنامه به ویژه در مناطق محروم، کمتر برخوردار و روستایی می تواند شرایط و زمینه آشنایی نسل جوان را با کتاب فراهم کند.

 

در ادامه این دیدار، «پروانه رضاقلیزاده» با بیان این مطلب که کتاب یکی از عوامل ارتقای سطح فرهنگی جامعه خصوصاً در بین نسل جوان است، اظهار داشت: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت خیرین، معتمدین و مساجد و همراهی و همکاری کتابخانه های مساجد با کتابخانه های عمومی می توانیم زمینه رشد کمی و کیفی در این حوزه را فراهم کنیم.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه کتاب، اضافه کرد: ایجاد فرهنگی مردم و استفاده از توان و ظرفیت خیرین شرایط را برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با کتاب را مهیا می کند.

 

وی با تاکید بر تفاهم نامه ملی کانون های مساجد و کتابخانه های عمومی، ادامه داد: آماده هرگونه همکاری و هم افزایی برای توسعه امر کتابخوانی در سطح جامعه هستیم.

 

رضا قلیزاده خاطر نشان کرد: کتابخانه های مساجد در کنار سایر کتابخانه های عمومی ظرفیت بزرگی برای دستیابی به اهداف فرهنگی در جامعه است.

کد خبر 1229820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha