فعالیت‌های قرآنی و معرفتی فرصتی ارزشمند در مساجد است

حجت‌الاسلام رهبری گفت: فعالیت های قرآنی و معرفتی دینی در مساجد طبق روایت نبوی در کنار برنامه‌های دینی و قرآنی که پایه آن دینی باشد فرصت کم نظیری است که در مساجد به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری پیش از ظهر یکشنبه (۱۵ آبان ماه) در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان اظهارکرد: استان کردستان باتوجه به ظرفیت‌هایی که دارد در کشور ما جزو معدود استان‌هایی است که هر چه در آن کار فرهنگی انجام شود فرصت‌های بیشتری ایجاد خواهد شد.



مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه در این استان بزرگانی در عرصه فرهنگ و هنر تربیت شده‌اند که کردستان را به استان فرهنگی تبدیل کرده‌اند، افزود: کارهای قرآنی و معرفتی دینی در مساجد طبق روایت نبوی در کنار برنامه‌های دینی و قرآنی که پایه آن دینی باشد فرصت کم نظیری است که در مساجد بوجود آمده است.



وی افزود: کار فرهنگی جزو بزرگترین شبکه‌هایی است که در اقصی نقاط کشور گسترش دارد و دولت پشت این ظرفیت و حامی این ظرفیت است که هرچه توانسته ایم این ظرفیت را به فعلیت رسانده ایم.

 


مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: در استان شخصیت‌های فرهیخته و هنر دوست هستند که ظرفیتی برای استان فراهم می‌کند.

 


وی اعلام کرد: مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان شخصیت ملی و کم نظیری است که حضورشان در اداره ارشاد نویدبخش روزهای پویایی برای فرهنگ و هنر کردستان است که با کمک مسجدی‌ها و متدینین این حرکت فرهنگی به نتایج ملی و بین‌المللی برسد.

 


حجت‌الاسلام رهبری یادآور شد: در بحث کانون‌های فرهنگی و هنری اکنون یکدست بودن فرصت‌ها و شرایط می‌تواند فرصت بهتر و بالاتری ایجاد کند.

 


مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اضافه کرد: مدیر جدید ستاد کانون‌های مساجد کردستان نیز جزو جوانان فرهیخته و فرهنگی و هنردوستمان هستند که با حضور ایشان فرصت و پتانسیل ایجاد شده در استان به فعلیت می‌رسد.

 


وی اضافه کرد: کانون‌های کردستان در بخش‌های مختلف و رواق‌های مختلف در قالب این رواق‌ها باید جایگاه اول کشور را داشته باشد و کمک به همدلی را بطلبد و این ظرفیت‌ها را در مساجد به فعلیت برساند.

 


حجت‌الاسلام رهبری اضافه کرد: جذب اعتبارات از هر فرصتی که می‌شود رسالت همه ماست که باید اتفاق بیفتد و نباید درنگ کرد و ظرفیت‌های استان را دست کم نگیریم و با همدلی و نگاه فرهنگی و نگاه مسئولیت‌پذیر این اتفاق قابل وقوع است و همه ما در ماههای آتی شاهد ظهور و بروز فعالیت‌ها در مساجد باشیم.

 

 

در این مراسم با اهدای حکمی کیامهر به عنوان مدیر هماهنگی ستاد کانون های مساجد کردستان معرفی و از زحمات گلباغی مدیر پیشین قدردانی شد.

 

 

 

کد خبر 1229841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha