محدودیت های بانکی برای اتباع افغانستانی در استان کاهش یافت

قاسمی گفت: محدودیت های بانکی ایجاد شده برای اتباع افغانستانی مقیم این استان طی ۴۵ روز گذشته برطرف شده است و اکنون فقط برخی محدودیت های خاص بانکی باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی «علی قاسمی» امروز یکشنبه (۱۵ آبان) در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۲ ماه قبل پیرو بخشنامه بانک مرکزی در راستای مقابله با پولشویی بیشتر خدمات غیرحضوری برای اتباع افغانستانی قطع شد که این موضوع مشکلاتی در زندگی و کسب و کار اتباع مقیم استان خراسان رضوی بوجود آورد.

 

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود یک ماه و نیم قبل بعضی محدودیت های بانکی در حوزه خدمات غیر حضوری و انسداد کارتهای بانکی رفع شد، بیان کرد: عمده خدمات غیرحضوری و فعالیت های بانکی از حدود ۱۰ روز پیش برطرف شد ولی هنوز محدودیت هایی برای تجار وجود دارد که از بانک مرکزی و وزارت کشور پیگیر رفع آنها هستیم.

 

وی اظهار داشت: پیگیری برای راه اندازی یک شعبه تخصصی ارزی در یکی از بانکهای مشهد برای اتباع افغانستانی آغاز شده  و قول هایی نیز داده شده است و امید داریم بانکها بویژه بانک ملی به قول و وعده خود در این خصوص وفا کرده و هر چه زودتر این شعبه ارزی و تخصصی بانک راه اندازی شود.

 

قاسمی خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی این شعبه بانکی ارائه خدمات مالی در حوزه فعالیت سرمایه گذاران و تجار افغانستانی است تا دولت بتواند خدمات راحت تر به این قشر ارائه دهد و آنها نیز در این شعبه تخصصی امور بانکی و ارزی خود را انجام دهند.

کد خبر 1229911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha