۸ هزار تُن ذرت علوفه ای در زیرکوه برداشت می شود

امیری با بیان اینکه امسال بیش از ۸ هزار تُن ذرت علوفه ای از مزارع زیرکوه برداشت می شود، گفت: با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری نوار تیپ آبیاری میزان بهره وری آب به بیش از ۸۰ درصد رسیده است و روشی مقرون به صرفه برای کشاورزان محسوب می شود.

کاظم امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای حمایت از دامداران منطقه شهرستان زیرکوه بیش از ۲۳۷ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای قرار گرفته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه در ادامه بیان کرد: از ۲۳۷ هکتار از اراضی شهرستان زیرکوه بیش از ۱۱۰ هکتار با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری نوار تیپ آبیاری می شود.

 

وی ادامه داد: در این نوع کشت بهره وری آب به بیش از ۸۰ درصد رسیده و سطح زیرکشت با همان میزان حق آبه ۲ برابر شده است و روشی مقرون به صرفه برای کشاورزان محسوب می شود.

 

امیری با اشاره به مزایای استفاده از نوار تیپ آبیاری گفت: از دیگر مزایای این نوع کشت می‌توان به صرفه جویی در هزینه، وقت و مدیریت دوره برداشت محصولات کشاورزی اشاره کرد و آمادگی حمایت از کشاورزان متقاضی استفاده از این سیستم نوین آبیاری را داریم.

 

مدیر جهاد کشاورزی زیرکوه با بیان اینکه پیش‌بینی می شود امسال تولید محصول ذرت علوفه‌ای در شهرستان به هشت هزار تُن برسد، گفت: متقاضیان استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری می‌توانند جهت بهره مندی از مزایا و کسب اطلاعات بیشتر به واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1229916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha