سرهنگ سابق ارتش بحرین از قانون انزوای سیاسی انتقاد کرد

سرهنگ سابق ارتش بحرین با انتقاد از قانون انزوای سیاسی در بحرین گفت، این قانون ابزاری است که شهروندان را علیه دولت تحریک می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»‌، وی افزود که منطقی نیست دولت شخصیت های مخالف را در زندگی اجتماعی، سیاسی، مدنی و اقتصادی منزوی کند، آنهم اشخاصی که عمدتا سرپرست خانواده و دارای فرزند هستند و من آنان را مظلوم می دانم.

دیده بان حقوق بشر در گزارش اخیر خود اعلام کرد که دولت بحرین از قوانین انزوای سیاسی و انواع تاکتیک های دیگر برای دور نگه داشتن فعالان و اعضای سابق احزاب اپوزیسیون از مناصب دولتی و دیگر جنبه های زندگی عمومی استفاده می کند.

گزارش تاکید کرد که منزوی کردن شخصیت های مخالف از زندگی اجتماعی، سیاسی، مدنی و اقتصادی در بحرین، نقض حقوق بشر است.

این گزارش خاطر نشان کرد که دولت بحرین باید قوانین انزوای سیاسی 2018 را لغو کند، به مجازات مخالفان پایان دهد و حقوق کامل قانونی، سیاسی و مدنی را به همه شهروندان بحرینی بازگرداند.

بنا به این گزارش، دولت باید انجمن‌های سیاسی منحل شده را احیا و محدودیت‌های اعمال شده بر شخصیت های مخالف در زمینه شرکت در انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها لغو کند و به اقدامات محدودکننده‌ علیه آنان پایان دهد و اشخاصی که به خاطر فعالیت سیاسی مسالمت آمیز زندانی شده اند را آزاد کند.

این گزارش تاکید کرد، همپیمانان بحرین مانند آمریکا، انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا، باید به مقامات بحرین فشار بیاورند تا به سرکوب مخالفان و فعالان جامعه مدنی پایان دهد.

کد خبر 1229960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha