پرداخت ۸.۵ میلیارد تومان حقوق معیشتی به مددجویان کمیته‌امداد استان سمنان

بحیرانی از پرداخت هشت میلیارد و ۵۲۹ میلیون تومان حقوق معیشتی به مددجویان کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«علی بحیرانی» در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه  ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر تحت پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند گفت: از این جمعیت تحت پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به پرداخت حدود ۴۲۰ هزار تومان حقوق معیشتی به هر مددجو اظهارداشت: متناسب با افراد تحت پوشش یک خانواده، افزایش به صورت پلکانی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع بانک ها و بیش از ۶ میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی در صندوق ولایت به واجدین شرایط در استان سمنان پرداخت شده است اضافه کرد: تسهیلات بانک ها از ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان و تسههیلات ودیعه مسکن صندوق ولایت از از ۱۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان بوده است.

 

بحیرانی تصریح کرد: در مجموع امسال افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار مستاجر از تسهیلات ودیعه مسکن در استان سمنان از طریق کمیته امداد بهره‌مند شدند.

 

۱۱۳۴بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به حمایت های این نهاد حمایتی از بیماران خاص و صعب‌العلاج خاطرنشان کرد: در مجموع یک هزارو۱۳۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان از خدمات کمیته امداد استان بهره مند هستند.

 

وی از هزینه‌کرد ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان برای این بیماران خبر داد و افزود: همه این بیماران از خدمات بیمه مکمل کمیته امداد برخوردارند و هزینه های درمانی آنها رایگان است.

 

بحیرانی در خصوص تغذیه نامناسب برخی کودکان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰۰ کودک در استان از خدمات حمایتی کمیته امداد در این بخش بهره‌مند شدند. ضمن اینکه به ۴۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده که از دهک های پایین جامعه هستند نیز کمک های مالی و حمایتی پرداخت شده است.

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از کمک های مختلف در قالب خرید لوازم خانگی به نیازمندان در استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۴ دستگاه کولر، ۴۰ دستگاه یخچال، ۲۴۰ دستگاه بخاری و...خریداری و بین واجدین شرایط توزیع شده است.

 

وی تصریح کرد: ۳۱۰ مورد جهیزیه در راستای تحکیم خانواده از ابتدای امسال تا کنون برای نیازمندان تامین شد و در زمان حاضر  ۶۱۳ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند تا در سن بازنشستگی از مزایای حقوق تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

 

بحیرانی با اشاره به اینکه به صورت هدفمند از دی ماه سال گذشته تا کنون مستعدان اشتغال شناسایی شد اظهارداشت: مشاوره اشتغال برای متقاضیان برگزار و اکنون ۹ هزار و ۶۰۱  درخواست اشتغال در کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ثبت شده است.

 

طرح‌های اشتغال تا ۲ سال تحت نظارت اداره‌کل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان است

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان تعهد اشتغال این  اداره برای امسال را ایجاد ۲هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی اعلام کردوافزود: اکنون ۹۳درصد تعهد محقق شده است.

 

وی ادامه داد: اداره‌کل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ایجاد پنج‌هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی را هدفگذاری کرده که اکنون ۶۸ درصد هدفگذاری محقق شده است و اکنون رتبه برتر کشور در بین ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه اشتغالزایی به استان سمنان اختصاص دارد.

 

بحیرانی با تأکید براینکه  طرح‌های اشتغال تا ۲ سال تحت نظارت اداره‌کل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان است ادامه داد: اکنون ۱۱ هزار طرح تحت نظارت است و سمنان جزو استان‌های برتر کشور در سلامت و حفظ شغل مددجویان محسوب می شود.

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به تلاش های این نهاد برای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش اظهارداشت: در یک سال اخیر بیش از سه هزارو۵۰۰خانوار تحت پوشش با ایجاد اشتغال و توانمندسازی از زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان خارج شدند.

 

به گفته وی این خانوارها با اعطای تسهیلات اشتغالزایی و به کمک کاریابی‌ها و بیمه تامین اجتماعی از زیر چترحمایتی خارج شدند.

 

 

کد خبر 1229964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha