۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز مدارس خراسان شمالی هزینه شد

فلاح گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر، تجهیز و استانداردسازی مدارس خراسان شمالی هزینه شده است.

«امین فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهارکرد: طی مدت سال جاری برای تعمیر، تجهیز و استانداردسازی مدارس 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۲۰ مدرسه استان نیازمند تخریب و بازسازی است که این میزان ۱۱ درصد مجموع مدارس استان را شامل می شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه در مجموع هزار و ۵۰۰ مدرسه با هفت هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان دایر است افزود: میانگین فضای آموزشی در این استان پنج متر و ۳۰ سانتی متر و  میانگین کشوری هم پنج متر و ۲۰ سانتی متر است.

 

فلاح عنوان کرد: در سال جاری علاوه بر تعمیر و نوسازی مدارس استان جهت خرید تجهیزات فنی و حرفه ای، کمک آموزشی، سیاه چادر عشایری، کانکس سیار، تبلت و نمایشگر تعاملی، اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

 

وی با اشاره به مهم ترین اقدامات صورت گرفته امسال در بحث نوسازی مدارس استان و اهمیت فضای آموزشی خاطرنشان کرد: جذب ۱۶۹میلیارد ریال اعتبارات قیر در قالب هزار مترمربع ایزوگام مداری و ۷۰ هزار مترمربع روکش آسفالت محوطه مدارس از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده و با تخصیص اعتبارات کماکان طرح های آموزشی سرعت خوبی خواهد داشت.

 

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه هستند.

 

کد خبر 1229975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha