"مولوی عبدالحمید" حوزه وحدت را خدشه دار کرد/شیعه دنبال یکی کردن ظرفیت ها علیه دشمن اصلی اسلام است

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه عبدالحمید زهی با بیان رفراندوم موضوع وحدت را خدشه دار کرده است، گفت: در حوزه وحدت به دنبال شیعی کردن کسی نیستیم بلکه به دنبال یکی کردن ظرفیت ها علیه دشمن اصلی اسلام هستیم.

حجت الاسلام ناصر یوسفی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اظهار نظر مولوی عبدالحمید درباره برگزاری رفراندوم در جمهوری اسلامی گفت: سخن عبدالحمید زهی را می توان از چند بعد مورد بررسی قرار داد. از بعد سیاسی در این زمینه باید گفت که در مقایسه با کشورهای منطقه هیچ نظام و حاکمیتی در منطقه، دموکراسی را به اندازه جمهوری اسلامی در خود ندیده و نه اکنون از آن برخوردار است و نه در سبقه خود نداشته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر بخواهیم به صورت مقایسه ای در منشور سیاسی کشورها نگاه کنیم، بالاترین حجم رفراندوم را جمهوری اسلامی دارد که در تمام انتخابات های خود به نوعی رفراندوم برگزار می کند و اگر کسی اصل جمهوری اسلامی را قبول ندارد نباید پای صندوق بیاید در حالی که در دل تمام انتخابات های جمهوری اسلامی نوعی رفراندوم برگزار می شود.

 

کارشناس دین و حوزه تاریخ تشیع اظهار داشت: فرض کنیم فردا جمهوری اسلامی رفراندوم برگزار کرد، آیا این افراد که دم از برگزاری رفراندم می زنند نتیجه رفراندومی را که از دل صندوق های ما خارج می شود، قبول می کنند؟؟ نکته دیگر اینکه نهاد ناظر بین المللی که می گویند قرار است با نظارت آن فراندوم برگزار شود این نهاد بین المللی خودش با رفراندوم به سر کار آمده است؟ کجای دنیا رفراندوم برگزار کرده اند و گفتند سازمان ملل باید در نیویورک برقرار باشد؟ کجای دنیا رفراندوم برگزار شد تا زبان بین المللی، انگلیسی باشد؟ در کجا با یک رفراندوم یک نهاد عمومی را در اختیار مردم گذاشته اند که حالا می گویند این نهاد بین المللی بر رفراندوم ما نظارت کند؟

 

وی با بیان اینکه عبدالحمید زهی با بیان رفراندوم موضوع وحدت را خدشه دار کرده است، خاطرنشان کرد: ما تاکنون هزینه وحدت را یکطرفه پرداخت کرده ایم و باز هم پرداخت می کنیم زیرا هدف ما هدفی مقدس است. در موضوع وحدت به دنبال شیعه کردن مخالفان شیعه نیستیم بلکه به دنبال یکی کردن ظرفیت ها علیه دشمن اصلی اسلام هستیم. باور ما به این وحدت است.

 

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه مخالفان شیعه همیشه در موضوع وحدت کم لطفی داشته اند و رفیق نیمه راه بودند، گفت: دعا می کنیم برای این عزیزان که خداوند هر روزی که آفتاب الهی بر این مردم می تابد، مستبصر شوند و وارد این مسیر شده و سهم قرآن که وحدت حقیقی میان مسلمانان و شیعه و سنی است را ادا کنند و اگر خود قرآن را قبول دارند، قرآن به صراحت می گوید فتنه از هر چیزی حتی کفر بدتر است. خداوند از سر تقصیراتی کسانی که موجب تفرقه در میان امت اسلامی می شوند، بگذرد. 

کد خبر 1230061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha