باید در  راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد سیاستگذاری کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در راستای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد سیاستگذاری کنیم، گفت: نباید سیاست مان بر مبنای پرداخت وجه نقد به این افراد باشد.

حسین رجایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در دوره های گذشته ما بیشتر از اینکه سیاست های توانمندسازی در ساختارهای حمایتی مثل کمیته امداد یا بهزیستی داشته باشیم بیشتر جنبه پشتیبانی داشتیم یعنی به جای اینکه افراد را از لحاظ اقتصادی توانمند کنیم، بیشتر آنها را پشتیبانی کردیم. باید رویکردمان در حوزه حمایتی را تغییر دهیم و سیاست هایمان را به سمت توانمندسازی این قشر ببریم، نباید سیاست هایمان بر مبنای پرداخت وجه نقد به این افراد باشد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آنطور که باید اقدام نکرده است و این نشاندهنده آن است که در سیاستگذاری ها راهبرد صحیح را پیگیری نکردیم از این رو اصلاح رویکرد حمایت و پشتیبانی از اقشاری که تحت حمایت سازمان و ارگان هایی مانند کمیته امداد هستند باید بر مبنای توانمندسازی باشد.

 

وی بیان کرد: البته کمیته امداد در این سالها اقدامات خوبی انجام داده است که رویکرد این اقدامات به سمت توانمندسازی افراد تحت حمایتش بوده است. کمیسیون اجتماعی مجلس نیز به دنبال توانمندسازی لازم با تدوین قوانین است.

 

رجایی با بیان اینکه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در لایحه متناسب سازی حقوق مبلغ مناسبی نبود که از سوی کمیسیون اجتماعی رد شد وو سپس دولت آن را به 50 درصد افزایش داد، گفت:‌ این نشان دهنده این است که مجلس در حوزه حمایت و پشتیبانی از اقشار محروم جامعه به ویژه عزیزان تحت پوشش کمیته نگاه ویژه ای دارد.

 

رجایی گفت: امیدوارم عزیزان تحت پوشش کمیته امداد با توانمندسازی به جایگاهی برسند که هم از چرخه حمایتی خارج شوند و هم خودشان افرادی شوند که از لحاظ اقتصادی دیگران را به یک موقعیت خوب اقتصادی برسانند.

کد خبر 1230083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha