پرداخت زكات از ويژگي هاي صالحان و مومنان است

حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت: پرداخت زكات از ويژگي هاي صالحان و مومنان است و در جامعه اي كه اين امر خدا پسندانه رعايت شود بطور يقين فقر و محروميت ريشه كن خواهد شد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،با اشاره به اهمیپ پرداخت و جمع آوری زکات، گفت: زكات نيز كه يكي از فروعات دين اسلام است که احكام و مسايل فراواني دارد كه بر مسلمانان لازم است در احيا و اقامه احكام آن بكوشند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب، افزود: كساني كه حكم وجوب زكات به آنها تعلق مي گيرد، بايد احكام آن را درست و دقيق بياموزند، چراكه اگر به احكام اقتصادي اسلام (به خصوص در مورد زكات و خمس) توجه كرده و بدان عمل كنيم، آثار مثبت آن ها به زودي در زندگي ما آشكار گشته و عواقب و نتايج ناشي از عدم اهتمام به اين فريضه هاي اسلامي، از جامعه ديني ما دور خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: پرداخت زكات از مصادیق بارز صدقه است كه به عنوان پشتوانه مالی برنامه های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه، تطهیر زندگی، تزكیه نفوس و تالیف قلوب مردم نقش به سزایی دارد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب،تصریح کرد: كاهش فاصله فقیر و غنی و ایجاد ارتباط معنوی بین اقشار پردرآمد از دیگر آثار زكات است كه در این خصوص پردرآمدها باید با عزت و احترام به سراغ فقرا بروند و آبروی آنها را حفظ كنند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب اظهار کرد: در دین اسلام عمل به فریضه پرداخت زكات در ردیف مهم ‌ترین عبادت ها قرار گرفته و در بسیاری از موارد همراه با نماز ذكر شده و حتی شرط قبولی نماز به پرداخت زكات منوط شده است.

کد خبر 1230104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha