شکایت یک مسلمان فرانسوی از تبعیض در محل کارش

یک مسلمان الجزایری تبار و عضو فعال دراتحادیه کارگران فرانسه نسبت به تبعیض در محل کارش شکایت و اعلام کرد: کارگران مهاجر آفریقایی و عرب از ساده‌ترین حقوق‌شان محروم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، پلتفرم فرانسوی « Révolution Permanente» به روایت داستان یک فعال مسلمان الجزایری تبار در اتحادیه کارگران فرانسه پرداخت که سخنان او گویای نقض حقوق کارگران خارجی در فرانسه است حتی کسانی که مدارک و تابعیت فرانسوی دارند.

موسی حومیده(60 ساله) الجزایری تبار در پلتفرم از تبعیضی روایت می کند که همیشه او و مهاجران آفریقایی و عرب با آن روبه رو هستند و نمی توانند کلامی بگوییند یا اعتراضی انجام دهند.

 

حومیده که به عنوان انباردار در یک شرکت حمل و نقل بار کار می کند، می گوید: مدیران، آنها را از ساده‌ترین حقوق‌شان مانند دیدار با یک مسئول منابع انسانی به منظور استعلام حقوق یا موارد دیگر محروم می کنند.

حقوق آنها بین 1770 -1800 یورو در نوسان است و از حداقل دستمزد پایه در فرانسه یعنی 1679 یورو دور نیست. این درحالی است که 40 سال سابقه کار دارد. به همین دلیل از 17 اکتبر گذشته اعتصاب کرده است. احترام و افزایش کرامت و عزت در راس خواسته‌های او است، قبل از اینکه افزایش دستمزدش را بخواهد.

 

از آغاز اکتبر، فرانسه تحت تاثیر جنبش‌های اعتراض در بخش های کارگری است که خواستار بهبود شرایط کاری و دستمزدهای بهتر به منظور مقابله با بحران گرانی هستند.

فرانسه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اروپایی از نظر تعداد جمعیت مسلمان است. براساس آمار سال 2016 میلادی، نزدیک به شش میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کند که 8.8 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

کد خبر 1230136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha