برگزاری مجلس سوگواری بانوان در آستان مقدس عباسی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (ع)

واحد خطابه حسینی بانوان با همکاری واحد ارشاد دینی بانوان در آستان مقدس عباسی از برگزاری مجلس سوگواری برای گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا (علیها السلام) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، واحد خطابه حسینی بانوان با همکاری واحد ارشاد دینی بانوان در آستان مقدس عباسی مجلس سوگواری را برای گرامیداشت سالروز شهادت حضرت زهرا (علیها السلام) طبق روایت اول در سرداب امام کاظم (علیه السلام) برگزار کرد.

این مجلس سوگواری با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. سپس سخنرانی درباره مقام حضرت زهرا (علیها السلام) نزد خداوند تبارک و تعالی، پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان (علیهم السلام)، مقام و منزلت والای آن حضرت در روز قیامت به علاوه واقعه شهادت و ظلم‌های وارده در حق آن حضرت ایراد شد.

در ادامه نمایشی تحت عنوان (التاريخ يشهد: تاریخ گواهی می دهد) اجرا شد که چند صحنه را در بر گرفت؛ همچون وصیت رسول الله به امير المومنين (عليهما السلام)، مظلوميت حضرت زهرا (عليها السلام) و خطبه حضرت فاطمه زهرا (عليها السلام).

این مجلس سوگواری با مرثیه خوانی و عرض تسلیت به محضر حضرت حجت ابن الحسن عسکری (علیه السلام) و قرائت دعای فرج برای ایشان همراه بود.

مجلس مذکور شاهد حضور گسترده بانوان زائر و پرسنل آستان قدس عباسی بود.

کد خبر 1230142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha