برگزاری مهرواره «راویان باغ بهشت» در شیراز با هدف تجلیل از بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ معارف دین

مشفقیان گفت: مهرواره «راویان باغ بهشت» با هدف تجلیل از بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ معارف دین در تاریخ ۱۹ آبان در تالار «حافظ» شیراز و با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مصطفی مشفقیان، امروز دوشنبه (16 آبان) با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره «راویان باغ بهشت» در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: این مهراوه با هدف تجلیل از بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ معارف دین در تاریخ 19 آبان در تالار «حافظ» شیراز و با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: از اهداف اولین مهرواره استانی «راویان باغ بهشت» می توان به بزرگداشت مقام بانوان خادم اهل بیت (ع) و تلاش گران عرصه تبلیغ و نشر معارف اسلامی و انقلابی، درگذشتگان عرصه تبلیغ بانوان و تکریم خانواده و بازماندگان، هویت ‌بخشی و به رسمیت ‌شناسی حوزه فعالیت فرهنگی خانگی در مناسبت‌ های مذهبی به ‌ویژه در ماه محرم با نگاه مشارکت مردمی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ارج گذاشتن به مسئولیت ‌پذیری اجتماعی بانوان مسلمان، هویت ‌بخشی به الگوی جامعه ‌پردازی به سبک زن مسلمان و ... از اهداف دیگر این مهراوه به شمار می رود.

مشفقیان اعلام کرد: شاخص ‌های انتخاب تجلیل شوندگان هم شامل بانوانی مبلغی است که بیش از یک دهه مستمر در انجام تبلیغ یا برگزاری محافل خانگی سابقه دارند، بانوان مبلغی که در تبلیغ موفق ‌تر هستند، بانوانی که برای برپایی محافل خانگی و انجام تبلیغ، کمترین وابستگی را به نهادها دارند و ظرفیت ‌های مردمی استفاده بیشتری کرده اند و ... است.

وی با اشاره به نقش مبلغان در ارتقای سرمایه ‌های اجتماعی گفت: مبلغان در بهبود مشارکت اجتماعی، داشتن رویکرد حل مسئله در فعالیت‌ های مستمر، تربیت محوری و حلقه میانی بودن نقش موثری دارند و این موارد در ارزیابی منتخبان این مهرواوه هم لحاظ خواهد شد.

مشفقیان با تاکید بر اینکه مبلغان باید شیوه‌ های نوین در فعالیت خود استفاده کنند، عنوان کرد: وظیفه اصلی یک مبلغ توانمند تبلیغ دین الهی است و در این راه باید از روش های نوین و کارامد استفاده کند و بانوان مبلغ در مقایسه با آقاین مبلغ این شاخصه را دارند که بانوان در خانواده نقش تربیتی دارند و می توانند در روشنگری دینی مردم به ویژه در حوزه زنان و خانواده موثرتر عمل کنند.

وی افزود: حوزه ‌های علمیه خواهران در زمینه‌ های تبلیغ دینی و فرهنگی در حوزه ‌های مختلف کودک و نوجوان، خانواده، آسیب‌های اجتماعی و... همواره موفق عمل کرده اند که مصداق همین اثربخشی بانوان مبلغ در جامعه است.

مشفقیان با تاکید بر اینکه «راویان باغ بهشت»، آئینه ای است که  نورانیت در پرده مانده دختران فاطمه (س) را به جامعه می تاباند، گفت: این مهراوه به ترویج خط و مشی الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی در میان جامعه به ویژه بانوان و نهادینه ‌کردن فرهنگ تجلیل و تکریم از بانوانی که در خدمت اهل بیت (ع) و آرمان‌های بنیادین انقلاب اسلامی می پردازد.

کد خبر 1230145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha