سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی در کردستان

محمدی گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی سال ۱۴۰۱ در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان از ۱۸ آبان ماه جاری آغاز می‌شود.

«طالب محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: مدیران مراکز پیش دبستانی می‌توانند از تاریخ اعلام شده نسبت به نوبت گیری درسامانه سنجش به آدرس  اقدام نمایند.


رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سامانه سنجش برای نوبت گیری نوآموزان پیش دبستانی از تاریخ 18 آبان ماه جاری فعال می شود، افزود:مدیران مراکز پیش دبستانی می‌توانند با وارد نمودن کد ملی به عنوان نام کاربری ورمز ورود نسبت به نوبت گیری نوآموزان اقدام کنند.


دبیراجرایی ستاد سنجش استان با برشمردن برنامه سنجش بعنوان یکی از شیوه های اصلی کیفیت بخشی در نظام های آموزشی خاطر نشان کرد: رسالت اصلی این برنامه تضمین کیفیت آموزش وپرورش و خروجی آن کیفیت بخشی نظام آموزشی است.


محمدی افزود: آموزش و پرورش زمینه ای را فراهم می کند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی ومحدودیت‌های خود بتوانند ازتعلیم و تربیت صحیح در جهت ساخت جامعه ی بالنده و پویا بهره‌مند شوند.


وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را یکی ازشیوه های موثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشوراست.

 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کرد: نقش آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش‌آموزان واضح است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب می‌آیند که از توانایی‌ها، نقاط ضعف و قوت، نیازها و مهارت‌های آن‌ها آگاه هستند.


محمدی در پایان با بیان اینکه براساس آمارهای جهانی بین 10 تا 15درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی رشدی هستند، تصریح کرد: تشخیص به موقع علاوه بر اینکه از بروز و تشدید معلولیت ها جلوگیری می کند در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است.

 

کد خبر 1230158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha