همایش « تبیین برنامه‌های راهبری شغلی» در زاهدان برگزار شد

همایش « تبیین برنامه‌های راهبری شغلی» با حضور راهبران شغلی شهرستان‌های زاهدان و میرجاوه در سالن امام رضا(ع) زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان در این همایش بیان کرد: ما یک سری مددجو داریم که در کار توانمند هستند، اما به بازار آشنا نیستند؛ بنابراین کمیته امداد به این فکر افتاد که از توانمندها و کسانی که با بازار آشنا هستند استفاده کند تا تحت عنوان «راهبران شغلی» این مددجویان را به طرق مختلف، از جمله آموزش، کمک به تولید و همچنین کمک به فروش محصولات یاری کنند.
 


مدیرکل کمیته امداد استان خطاب به راهبران شغلی گفت: نگاه ما به شما فقط به عنوان راهبران شغلی نیست، بلکه شما خیّرینی هستید که بجای پول انداختن درون صندوق، انسان‌ها را توانمند می‌کنید، بطوری که خوشبختی قدم به قدم وارد خانه مددجویان شود.
 

وی اظهار کرد: خانواده‌ای که تا دیروز اعتماد به نفس نداشت و احساس درماندگی می‌کرد، امروز با کمک راهبران شغلی احساس اعتماد به نفس پیدا کرده، تولید می‌کند و علاوه بر خودش، جامعه نیز از تولید او بهره‌مند می‌شود.
 

عبادی در پایان بر تقویت ارتباط بین راهبران شغلی و کمیته امداد و همچنین گسترش فعالیت‌ها تأکید کرد.
 

شهین شهرکی، کارآفرین و راهبر شغلی کمیته امداد استان نیز در این همایش بیان کرد: مددجویان باید در خصوص هزینه‌هایی که راهبر شغلی متحمل می‌شود و به چشم نمی‌آید، توجیه شوند؛ از جمله هزینه دارایی، اجاره مکان و تهیه مواد اولیه. این هزینه‌ها باید در قیمت‌گذاری و دستمزد مددجویان در نظر گرفته شود.
 

وی افزود: برخی مددجویان فکر می‌کنند هر قیمتی که روی کارشان می‌گذارند، باید توسط راهبر پرداخت شود، در حالی که راهبر هزینه‌هایی می‌کند که دیده نمی‌شود.
 

شهرکی همچنین از کمیته امداد خواست تا در خصوص تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات پشتیبان به راهبران، پیگیری کند.
 

مریم سوری‌زائی، از دیگر کارآفرینان و راهبران شغلی استان نیز اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات، عدم آگاهی و عدم فرهنگ‌سازی درست است. اگر مددجو بدرستی نسبت به وظایف خود و راهبر آگاهی پیدا کند، از بسیاری مشکلات جلوگیری می‌شود.
راهبر شغلی کمیته امداد استان افزود: محصول باید "صادراتی" تولید شود و برای بازاریابی، تبلیغات مناسب انجام شود، که همه این‌ها برای راهبر هزینه دربر دارد، اما مددجو از آن مطلع نیست.

 

سوری‌زائی در پایان از کمیته امداد خواست تا به نمایشگاه‌های بین‌المللی اهمیت بیشتری بدهد.
 

در خاتمه، جلسه پرسش و پاسخ با راهبران شغلی برگزار و به سؤالات و ابهامات آنان توسط معاون اشتغال و رئیس اداره راهبری شغلی استان پاسخ داده شد.

کد خبر 1230176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha